![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Prace trwają mimo siarczystego mrozu (GDDKiA Lublin)](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2012/2012-02/NEWS01_946107119_AR_-1_0.jpg)
Mimo syberyjskich temperatur drogowcy wbijają ogromne pale pod przyszłe obiekty inżynierskie. Na odcinku trzecim, od węzła Dąbrowica do Lubartowa, trwają prace ziemne.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
W sumie, tylko na węźle Dabrowica i w najbliższej okolicy zostaną wbite w sumie 22 kilometry pali. Pale mają od 12 do 16 metrów długości, 40 centymetrów przekroju i do 2,5 tony wagi. Wbite w grunt będą podstawą obiektów inżynierskich: mostów i wiaduktów.
Przy wbijaniu pracują cztery potężne palownice. Każda ma 6-tonowy "ciężarek”, przy pomocy którego wbija pale. – Obecnie wbito już 60 proc. pali, ok. 900 sztuk. Zanim przyjdą bardziej sprzyjające warunki do dalszej budowy drogi, to grunt będzie już przygotowany. Codziennie maszyny wbijają 20 pali – dodaje Nalewajko.
Prace na tym odcinku zaczęły się w czerwcu.
– Budowa 7,7 km tzw. drugiego odcinka drogi ekspresowej S17, Bogucin – Dąbrowica wraz z łącznikiem do granic miasta w kierunku przedłużenia al. Solidarności długości 2 km będzie kosztować nieco ponad 415 mln zł. W ramach inwestycji powstanie także sieć dróg dojazdowych łącznej długości 8,7 km, ekrany przeciwhałasowe łącznej długości 7,5 km, osiem obiektów inżynieryjnych – most i siedem wiaduktów – oraz trzynaście przejść dla zwierząt. Wykonawca ma na realizację inwestycji ma czas do czerwca 2013 roku.