![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Dla podróżnych dotarcie z Chełma do Wrocławia takim pociągiem to istna katorga<br />
(Czytelnik)](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2012/2012-05/AKTUALNOSCI_120509543_AR_-1_0.jpg)
(Czytelnik)
Poseł Zbigniew Matuszczak (SLD) jeszcze w marcu wystąpił z interpelacją, dotyczącą żenującego standardu pociągu kursującego z Chełma do Wrocławia. Właśnie doczekał się odpowiedzi od ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
W swoim piśmie minister przypomniał, że kursowanie pociągu interREGIO "Bolko” w wydłużonej relacji Chełm-Wrocław zostało wprowadzone na wniosek pasażerów i marszałka województwa lubelskiego. Zastrzegł się też, że obecnie do obsługi tego połączenia spółka Przewozy Regionalne dysponuje jedynie pociągiem typu EN57, czyli elektrycznym zespołem trakcyjnym.
Przekazał też, że "przewoźnik podjął działania , których celem jest zmodernizowanie jednostek EN57 i wprowadzenia ich do obsługi relacji Chełm-Wrocław już od 15 lipca”. Co więcej, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy spółka planuje zmienić zestawienie pociągów "Bolko” z elektrycznych zespołów trakcyjnych na skład wagonowy.