![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Zachodnia obwodnica Lublina będzie mieć 9,4-kilometra długości. Połączy węzeł Lublin Sławinek na S17](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2013/2013-10/LUBLIN_131029875_AR_-1_0.jpg)
Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył do wojewody lubelskiego wniosek o wydanie decyzji ZRID – o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. To oznacza, że wkrótce może zostać rozpisany przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Lublina.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Przypomnijmy, że biuro projektowe zaktualizowało już projekt budowlany. Teraz kończy opracowywanie dokumentacji wykonawczej i przetargowej. To pozwoli rozpocząć prace przy budowie zachodniej obwodnicy tuż po podpisaniu umowy z wykonawcą inwestycji. Tym bardziej że lubelski oddział GDDKiA wykupił już większość gruntów potrzebnych pod budowę trasy i rozebrał zabudowania.
Przypomnijmy, że zachodnia obwodnica będzie mieć 9,4-kilometra długości. Połączy już gotowy węzeł Lublin Sławinek na S17 z węzłem Lublin Węglin – jak ostatecznie będzie nazywał się węzeł Konopnica – z włączeniem do "starej 19” na wysokości Zemborzyc Dolnych, na skraju Lasu Konopnickiego. – Jest duża szansa, że budowa zachodniej obwodnicy ruszy w III kwartale 2014 roku – dodaje dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA, Zbigniew Szepietowski.
W praktyce oznacza to, że kierowcy jadący z Białegostoku do Rzeszowa ominą Lublin obwodnicą w 2017 roku.