Kolejne trzy punkty obsługi interesantów uruchomi Urząd Miasta. Okienka, w których będzie można np. załatwić formalności związane z dowodami osobistymi będą działać... w urzędach pocztowych. Kolejny punkt, choć nie na poczcie, powstać ma w os. Kruczkowskiego
Będzie można załatwić tu te same sprawy, co w pozostałych filiach Biura Obsługi Mieszkańców. Będzie można przyjść tu z wnioskiem o wydanie dowodu osobistego, a później odebrać gotowy już dokument. Załatwiane będą tu sprawy meldunkowe, przyjmowane wnioski o wydanie prawa jazdy, o dodatek mieszkaniowy i dodatek energetyczny. W nowych filiach będzie można złożyć również informację w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego. A ponadto przyjmowane będą tu wszelkie pisma kierowane przez mieszkańców do Urzędu Miasta.
Urzędowe okienka to efekt porozumienia między miastem a Pocztą Polską. W przypadku budynku przy ul. Pocztowej miasto zajmie niezależne, wydzielone pomieszczenie. Inaczej będzie na Czechowie i Felinie. - Będą to niezależne stanowiska BOM w sali obsługi poczty - informuje Beata Krzyżanowska, rzecznik Ratusza. Za miejsce przy Pocztowej (19 mkw.) miasto ma płacić miesięcznie 456 zł czynszu; za kącik przy ul. Żywnego (14 mkw.) czynsz wynosi 293 zł, zaś przy ul. Władysława Jagiełły (18 mkw.) kwotę ustalono na 213 zł. Wszystkie kwoty netto.
Ratusz przymierza się już do uruchomienia kolejnej filii Biura Obsługi Mieszkańców, tym razem w os. Kruczkowskiego. - Konkretna lokalizacja nie jest jeszcze ustalona - zastrzega Krzyżanowska.
BOM-y w liczbach
Najbardziej obleganą osiedlową filią Biura Obsługi Mieszkańców jest ta mieszcząca się przy ul. Filaretów 44, przez którą rocznie przewija się ok. 44 tys. interesantów, a w ciągu każdego dnia obsługiwanych jest tu ok. 160-180 osób. Filię przy Kleeberga 12a rocznie odwiedza 14 tys. osób (miesięcznie ok. 1100, dziennie 50-60), zaś ta przy Szaserów 13-15 obsługuje rocznie ok. 11 tys. osób (miesięcznie do tysiąca, dziennie ok. 40-60).