Mieszkaniec Białej Podlaskiej chciałby aby urząd miasta usprawnił sposób obsługi petentów. Proponuje m.in. wprowadzenie systemu numerkowego. Okazuje się, że magistrat ma to w planach.
Pan Andrzej zwrócił się do władz miasta z petycją w tej sprawie. – Obecny system obsługi klientów urzędu jest niedostosowany do dzisiejszych czasów – uważa mieszkaniec. Jego zdaniem, w łatwy sposób można to usprawnić. – Wystarczającym rozwiązaniem jest wprowadzenie systemu numerkowego (kolejkowego) polegającego na pobraniu biletu przyporządkowującego do poszczególnej kategorii stanowisk, na przykład rejestracji pojazdów czy dowodów osobistych – tłumaczy autor petycji. W ten sposób, petenci będą też wiedzieli ile muszą odczekać zanim załatwią sprawę. Poza tym, pan Andrzej zwraca uwagę, że można wprowadzić internetową rezerwację terminu wizyty.
Na tym nie koniec. Mieszkaniec widzi również problem w liczbie krzeseł przy stanowiskach obsługi. Jego zdaniem, powinno być ich więcej. – Od wielu lat w urzędzie przy każdym stanowisku obsługi ustawione jest jedno krzesło przeznaczone dla klienta – zauważa bialczanin i dodaje, że w przypadku gdy sprawę muszą załatwić dwie osoby, to jedna z nich musi stać. Dlatego pan Andrzej sugeruje, aby przy każdym stanowisku dostawić krzesła.
Okazuje się, że magistrat w przyszłorocznym budżecie zabezpieczy środki na zakup i instalację systemu numerkowego na sali obsługi.
– Po uchwaleniu budżetu przez radę miasta, zostanie ogłoszony przetarg na to zadanie – zapowiada Maciej Buczyński, zastępca prezydenta. – Wraz z instalacją systemu numerkowego, będzie możliwe wprowadzenie telefonicznej i internetowej rezerwacji terminu wizyty – zaznacza zastępca prezydenta.
Nie ma jednak możliwości zmiany ustawienia krzeseł na sali obsługi z powodu ograniczonego miejsca. – W sali obsługi zostały natomiast ustawione dodatkowe krzesła, które można każdorazowo dostawić do stanowiska, gdy sprawę załatwiają dwie osoby – proponuje Buczyński.