Podpisy na umowie przypieczętowały rozpoczęcie realizacji kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki. Natomiast siedmiu wykonawców stara się o kontrakt na budowę odcinka S17 od węzła Lubelska pod Warszawą do początku przyszłej obwodnicy Kołbieli.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
Wykonawcą ponad 20-kilometrowego odcinka Skrudki–granica województw jest firma PORR Polska Infrastructure (wcześniej Bilfinger Infrastructure). Wartość kontraktu to ok. 608,8 mln zł.
Droga powstanie w trybie „Projektuj i buduj”, a to oznacza, że PORR Polska opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę.
– Prace potrwają 34 miesiące, ale bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Kierowcy skorzystają z tego odcinka w połowie 2019 roku, tak jak i z całej trasy pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Od granicy województw droga w kierunku Lublina poprowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Ryk, a za Moszczanką wejdzie w korytarz obecnej DK17, po jej zachodniej stronie.
Siedmiu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową odcinka S17 od węzła Lubelska pod Warszawą do początku obwodnicy Kołbieli. Na sfinansowanie realizacji tego odcinka zamawiający zarezerwował ok. 483,3 mln zł. Najniższa z zaproponowanych ofert wynosi ok. 370,5 mln zł, a najwyższa ok. 428,9 mln zł. Odcinek ma długość ok. 15,2 km i powstaną na nim cztery węzły: Góraszka, Wiązowna, Wólka Mlądzka i Ostrów.
Przypomnijmy, że cały odcinek S17 do węzła Kurów Zachód do Lubelska pod Warszawą podzielono na 7 zadań. – Podpisano już umowy na cztery z nich, o łącznej długości ok. 58,6 km – dodaje Nalewajko.
W realizacji są już odcinki od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc (ok. 12,2 km, wykonawcą jest Budimex), od obwodnicy Gończyc do granicy województw (ok. 13 km, Budimex), od granicy województw do węzła Skrudki (ok. 20,2 km, PORR Polska Infrastructure), od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód (ok. 13,2 km, Mota Engil Central Europe).
Na pozostałe trzy odcinki o łącznej długości 37,2 km, czyli od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km), obwodnicę Kołbieli (ok. 8,7 km) i dalszy odcinek do obwodnicy Garwolina (ok. 13 km) otwarto oferty cenowe zainteresowanych wykonawców. Trwa ich weryfikacja.
Nawierzchnia dwujezdniowej drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego – podobnie jak na pozostałych odcinkach S17 pomiędzy Warszawą a węzłem Kurów Zachód.