Nieważne ile masz lat, nie musisz być studentem – tak na nabór do swoich studenckich mediów zaprasza Politechnika Lubelska. To nie jedyna lubelska uczelnia, która daje możliwość zdobycia doświadczenia przyszłym dziennikarzom.
Politechnika Lubelska powołała grupę medialną Polimedia, w skład której wchodzą: Studencka Agencja Fotograficzna, telewizja internetowa Pollub.tv i czasopismo „Plagiat”. Osoby, które przejdą pomyślnie rekrutację będą mogły spróbować swoich sił w każdym z tych środków przekazu.
- Aby współczesne media mogły trafić do adresata, potrzebny jest cały łańcuszek powiązań – od produkcji foto czy video, przez grafikę komputerową, reklamę do strony internetowej i portali społecznościowych. Nie ma ograniczeń wiekowych, nie trzeba być studentem, ważniejsze jest zaangażowanie i chęć działania – zachęca Kuba Krzysiak, koordynator pollub.tv.
Spotkanie rekrutacyjne odbędzie się dziś o godz. 19 w auli 401 na Wydziale Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej przy ul. Nadbystrzyckiej 40. Informacje o naborze można znaleźć m.in. na… podłogach wind w uczelnianych budynkach na naklejkach imitujących przepaść.
- W ten sposób chcemy skupić uwagę potencjalnych zainteresowanych. Mamy nadzieję, iż nasz pomysł nikogo nie przestraszy. Naszym celem jest pokazanie, że stawiamy na nowatorskie rozwiązania i chcemy tworzyć nowe media – mówi Anna Michalska, kierownik Biura Promocji i Projektów PL.
• Na klasyczną formę kampanii postawiła telewizja internetowa UMCS, która od 1 grudnia ubiegłego roku działa w Inkubatorze Artystyczno-Medialnym największej lubelskiej uczelni. To wystarczyło, by ubiegłotygodniowy nabór cieszył się dużym zainteresowaniem.
– Przyjęliśmy kilkadziesiąt osób. Są wśród nich przyszli dziennikarze, operatorzy kamer, montażyści, kierownicy produkcji, dźwiękowcy czy realizatorzy. Grupa jest zróżnicowana, część z nich ma już doświadczenie, a część dopiero stawia pierwsze kroki w mediach – mówi Magdalena Kozak-Siemińska, redaktor naczelna TV UMCS.
Redakcja zajmuje się przygotowaniem materiałów wideo w różnej formie, od krótkich informacji z życia uczelni, po programy autorskie i reportaże. Wkrótce odbędzie się premiera pierwszego filmu krótkometrażowego wyprodukowanego przez TV UMCS.
• Swoją telewizję ma także Katolicki Uniwersytet Lubelski. Tworzą ją jednak etatowi pracownicy uczelni. – Ale jesteśmy bardzo otwarci na wszelką współpracę z naszymi studentami, którzy chcieliby współtworzyć uniwersytecką telewizję – podkreśla Łukasz Kaczmarek z TV KUL.
Jeśli chodzi o akademickie media w Lublinie, najbardziej rozpoznawalne jest należące do UMCS Radio Centrum, które w eterze nadaje od 1995 roku. – Na ostatni nabór przyszło ponad 70 osób. Wybraliśmy z nich kilkanaście i zobaczymy, ile z nich zechce zostać z nami na dłużej – mówi Marek Skowronek, redaktor naczelny rozgłośni. Jak dodaje, kolejny nabór odbędzie się w marcu. – Mamy sporą rotację. Niektórzy rezygnują, bo jako radio akademickie nie mamy etatów, część załogi pracuje na zasadzie wolontariatu. Ale wielu naszych współpracowników dostaje ciekawe propozycje zawodowe. Podsłuchują nas stacje akademickie, które wychwytują lepszych ludzi – przyznaje Skowronek.