Jak zwiększyć sprzedaż? To pytanie, które nurtuje wielu właścicieli firm. Przedsiębiorcy, szukając dobrych sposobów na rozwiązanie tego problemu, najczęściej obawiają się poniesienia dużych kosztów z tym związanych, które niejednokrotnie mogą mocno nadwyrężyć budżet firmy. Rzeczywiście, wybór kampanii reklamowej (na którą bardzo często decydują się przedsiębiorcy) jako narzędzia wsparcia sprzedaży jest kosztowną inwestycją, która w dodatku, co potwierdzają badania rynkowe, jest mało skuteczna.
Aby metoda wsparcia sprzedaży była naprawdę skuteczna, powinna przynosić długotrwałe efekty, skłaniać klienta do powrotu, a także, co niezwykle ważne, zachęcać do dzielenia się pozytywną opinią odnośnie danej marki z innymi. Tylko takie rozwiązania mają sens i pozwalają odnieść pełny sukces.
Małe koszty, duży efekt - Sodexo
Dokładnie takie wyniki można uzyskać wybierając kompleksowe programy wsparcia sprzedaży proponowane przez firmę Sodexo (http://sodexolojalnosc.pl/). Ich skuteczność doceniło już wielu przedsiębiorców, wśród których cieszą się one coraz większą popularnością. Oprócz tego, że programy te doskonale zwiększają sprzedaż, budując jednocześnie bezcenne przywiązanie klientów do danej firmy, to dodatkowo są wyjątkowo korzystnym rozwiązaniem pod względem finansowym.
W programach firmy Sodexo organizator płaci wyłącznie za osiągnięte wyniki, a nie za samą obsługę programu. Ponadto z myślą o budżecie opracowano kalkulator zwrotu inwestycji, pozwalający na zestawienie poniesionych wydatków z osiągniętymi zamierzeniami. Przedsiębiorca ma także pełną kontrolę nad przebiegiem całej akcji, jak i możliwość dokonywania potrzebnych zmian w trakcie trwania programu. Zastosowanie tak precyzyjnych w swoim działaniu metod zwiększenia sprzedaży jest możliwe dzięki ogromnemu doświadczeniu Sodexo.
Poprzez swoją wieloletnią działalność na światowych rynkach oraz poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w myśl jednej z podstawowych zasad – „know-how”, dotyczącej wzajemnej wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami, firma stała się światowym liderem. Sodexo to solidny partner w biznesie, którego doceniają właściciele firm na całym świecie.
Skuteczne metody
W proponowanych przez firmę Sodexo programach wsparcia sprzedaży kluczową rolę odgrywają kompleksowość oraz indywidualizm. Właśnie przez to bywają określane jako „szyte na miarę”. Ich kompleksowość wyraża się w całym szeregu podejmowanych działań od „A do, Z”, które dotyczą poszczególnych etapów tworzenia i przeprowadzania programu. Samo projektowanie rozpoczyna się od dokładnego określenia grupy docelowej, które to uwzględnia indywidulne cechy oraz wymagania uczestników. Dzięki temu program bez problemu wzbudza zainteresowanie wśród wybranej grupy.
Ta sama zasada indywidualnego podejścia do klienta dotyczy również przygotowania katalogu nagród (http://sodexolojalnosc.pl/nagrody/). Spośród zgromadzonych w nim aż 1500 pozycji klient sam wybiera nagrodę najlepszą dla siebie, a następnie określa, pod jaki adres ma być ona dostarczona. Zastosowanie takiego rozwiązania wpływa na poczucie docenienia i przekłada się bezpośrednio na budowanie przywiązania do danej marki.
Podwójna korzyść
Kolejnym skutecznym rozwiązaniem zastosowanym przez firmę Sodexo są rozbudowane narzędzia komunikacyjne. Pozwalają one na bezproblemową komunikację pomiędzy organizatorem a uczestnikami, która zapewnia nawiązanie pozytywnych relacji. Narzędzia te obejmują wiadomości email, SMS, platformę online oraz specjalną infolinię. Dzięki platformie online i indywidualnym kontom uczestnicy przez cały czas trwania programu mogą na bieżąco śledzić swoje postępy i w dowolnym miejscu za pomocą urządzenia mobilnego wymieniać zgromadzone punkty na wybrane nagrody.
Infolinia zapewnia zaś szybkie i wygodne uzyskanie potrzebnych informacji lub rozwiązanie ewentualnych problemów. Wszystkie wymienione cechy kompleksowych programów wsparcia sprzedaży pozwalają nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale przede wszystkim nawiązać pozytywne, trwałe i bezcenne dla biznesu relacje z klientami. Ogromny komfort połączony z oszczędnością i wysoką skutecznością – tak w wielkim skrócie można opisać kompleksowe programy wsparcia sprzedaży firmy Sodexo.