Od niedzieli podróżni mogą korzystać z nowego peronu na stacji przy dworcu PKP w Białej Podlaskiej. Kolej uruchomiła też przejście podziemne.
Rozpoczęta w 2018 roku modernizacja pierwotnie miała zakończyć się w 2020 roku. Na poślizg wpłynęły m.in. „trudne warunki gruntowe przy przejściu podziemnym na stacji oraz kolizje z infrastrukturą”. Peron miał być otwarty w grudniu. Podróżnym udostepniono go jednak dopiero 12 marca.
– To jednokrawędziowy peron na stacji Biała Podlaska, zlokalizowany bezpośrednio przy budynku dworca– mówi Anna Znajewska–Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Znalazły się na nim wiaty, ławki i gabloty informacyjne.
– Pomiędzy nowym peronem, a tym wyspowym przemieszczać można się przejściem podziemnym wyposażonym w schody i w windy – dodaje Znajewska–Pawluk.
To jednak nie koniec inwestycji, bo PKP PLK planują wybudować na bialskiej stacji jeszcze 10 nowych torów. A na nowym przystanku Biała Podlaska Wschodnia powstać ma również podziemne przejście. Ta część prac potrwa do 2024 roku.
Remont wpisuje się w przebudowę linii kolejowej E–20 przez Białą Podlaską i Terespol. To inwestycja PKP PLK za 736,7 mln zł, z czego ponad 80 proc. to pieniądze unijne.