![]() |
ciekawe czy po przeprojektowaniu długie TIRy bądź autobusy niskopodłogowe przedłużane typu Neoplan (tak jak w Lublinie koło Makro) bedą się mieścić i nie będą rozwalać krawężników jak to się dzieje na wielu "nowoczesnych" rondach?? aczkolwiek na tym rondzie można było pas namalować i byłyby dwa pasy do zjazu tak jak wogóle są wlotowe i wylotowe nitki... Pytanie - czy to nie byłoby zbyt trudne dla kierowców z Chełma czy Hrubieszowa trzymać sie swojego pasa i poruszać się zgodnie z zasadami ruchu okrężnego??
|
![]() |
Pasy do prawoskrętu... W Lublinie takie zrobili na rondzie AK/JP2... Nazwali je hucznie "buspasami". Efekt takiego działania - korki zajebiaszcze - rano na JP2 stoi się od ślimaka jadąc w kierunku Centrum. Po południu jadąc AK stoi się od Orkana. Zeby było sympatyczniej - stoją również autobusy. Zamiast dać pas do bezkolizyjnego prawoskretu i upłynnić ruch - spierdolili konkretnie całe skrzyżowanie.
|
![]() |
Pasy do prawoskrętu... W Lublinie takie zrobili na rondzie AK/JP2... Nazwali je hucznie "buspasami". Efekt takiego działania - korki zajebiaszcze - rano na JP2 stoi się od ślimaka jadąc w kierunku Centrum. Po południu jadąc AK stoi się od Orkana. Zeby było sympatyczniej - stoją również autobusy. Zamiast dać pas do bezkolizyjnego prawoskretu i upłynnić ruch - spier***ili konkretnie całe skrzyżowanie.Dokładnie tak i jeszcze warto nadmienić, że jadąc prawidłowo prosto z lewego pasa łatwo stać się ofiarą przy zjeżdżaniu z ronda. Identyczna sytuacja jak na rondzie kozienickim. |
![]() |
jak zwykle potężna chełmska inwestycja przed wyborami, a dla bezpieczeństwa przez tyle lat wystarczyło pomalować pasy, które kiedyś miały się dobrze
|
![]() |
Jak zwykle, ktoś coś chce zrobić, to reszta musi krytykować. Jeśli Wam nie pasuje to się przeprowadźcie.
|
![]() |
Bo z takimi krzyżówkami w kraju mamy dużo kłopotu. Nie zawsze (choć często) wynika to z ich koncepcji i wykonania. Winni są także sami kierowcy i spece od oznakowania. Przykładem ronda w Łęcznej - dwujezdniowa dwupasmowa trasa i ... prawie wszyscy jadą pasem prawym!!! Dlaczego? Bo LLE zawijają prawym pasem na 3/4 ronda (tzw. trzeci zjazd), więc jdący pasem wewnętrznym, zjeżdżając na drugim zjeździe muszą ich przepuścić - sytuacja kolizyjna. Wystarczyłoby ustawić znaki, że z obu pasów jazda na wprost plus z prawego w prawo, a lewego w lewo. Wtedy auta mogłyby wjechać na rondo równolegle z obu pasów i opuścić je bez rysyka kolizji na zjeździe. Więcej - ci, którzy wjeżdżają na rondo i kuerują się na pierwszy zjazd, mogliby zrobić to sprawniej, bo zawijający na 3/4 byłby na pasie wewnętrznym. Ale wyjaśnij to i wymuś takie zachowanie na LLE! Więc dalej jednym pasem, a na prawym parking...
|
![]() |
Trochę to problem, ale przynajmniej już nikt nie będzie wyprzedzał na rondzie.
|
![]() |
Ktoś (zapewne Pan Dyrektor) zapomniał, że to nie jakieś tam śródmiejskie skrzyżowanie tylko skrzyżowanie Dróg Krajowej 12 (międzynarodowej E373) i wojewódzkiej 812 po których odbywa się ciężarowy ruch tranzytowy i międzynarodowy. Dlatego też dopóki nie wyprowadzimy ruchu tranzytowego z miasta to takie skrzyżowania są mówiąc krotko idiotyczne. Proponuje przejechać się nie daleko do Krasnegostawu i zobaczyć tam rondo na 812 podobne, tylko ile tam jesienią leży buraków i wysłodek, a u nas będzie leżało wszystko (banany już leżały). Pod Rzeszowem w Świlczy na skrzyżowaniu starej 4 i S19 są nowe ronda ze zjazdami, ale mają podwójne pasy ( turbinowe) rozdzielone nie pasami malowanymi tylko z kostki wystającymi z 5 cm.
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|