Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Al. Tysiąclecia w Lublinie do tunelu?

Utworzony przez Cancer, 20 maja 2022 r. o 09:24 Powrót do artykułu
Tunel to jedyne słuszne rozwiązanie, połączone z przełożeniem Czechówki wzdłuż skarpy Zamku. Częściowo przykrytym, częściowo jako fosa. Uwolni to teren pod zabudowę przez który obecnie przebiega pokręcony, betonowy przepust rzeki.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
To zależy: jeśli na złość Palikotowi, to raczej ze trzy wieżowce (nie jego). A jeśli Pro, to właśnie Parki, zakopać Autostradę i ten Bazar, bo jak na To patrzeć z Góry? Oj Prezydent, prezydent czyt
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Przede wszystkim, byłoby o wiele mniej hałasu. Byłbym za, ale najpierw trzeba zobaczyć cały ten projekt . Martwi mnie też wieczne przedłużanie wszystkich budów,chociażby nawet dworzec metropolitalny.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Znacznie tańszym i zdecydowanie mniej czasochłonnym rozwiązaniem byłoby zbudowanie podziemnego przejścia dla pieszych. Po likwidacji dworca i targu ruch pieszy znacznie się zmniejszy, więc pakowanie kasy w tunel nie jest chyba przedsięwzięciem przemyślanym.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Znacznie tańszym i zdecydowanie mniej czasochłonnym rozwiązaniem byłoby zbudowanie podziemnego przejścia dla pieszych. Po likwidacji dworca i targu ruch pieszy znacznie się zmniejszy, więc pakowanie kasy w tunel nie jest chyba przedsięwzięciem przemyślanym.
 kompletnie nie zrozumiałeś o co w tym całym przedsięwzięciu ma chodzić :)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Bardzo dobry pomysł. Ruch lokalny można przenieść na ulice Ruską. Przy okazji przebudować rondo pod zamkiem i drugie obok Mohyły. Tysiąclatka powinna wchodzić w tynel przed Lubartowska i wychodzić za rondem. Zrobić skrzyżowanie dwupoziomowe z Lubelskiego Lipca i Lwowską. Trzeba rozkorkować miasto. Na powstałym terenie można odtworzyć przedwojenne drogi jak ulice Szeroką która połączyłaby obecny plac zamkowy z ulicą Ruską. I budować nowe domy według odtworzonych drug. Można również zbudować muzeum wielokulturowego Lublina, które kształtem będzie nawiązywało do synagogi. 
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Czechówkę zostawić jak jest. Tylko "wyjąć" ja z kanału. I stworzyć reprezentacyjne miejsce.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tunel to dobry pomysł, na górze tylko ruch lokalny + rezerwa pod torowisko tramwaju.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tunel to dobry pomysł, na górze tylko ruch lokalny + rezerwa pod torowisko tramwaju.
 Teraz tramwaje zabudowywuje się pod ziemią, coś ala metro jak w Krakowie.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"Znacznie tańszym i zdecydowanie mniej czasochłonnym rozwiązaniem byłoby zbudowanie podziemnego przejścia dla pieszych. " - a potem nalejmy tam wody. Gdy się wszyscy piesi potopią, to będzie można wszystkie PdP zlikwidować, a chodniki przerobić na kolejny pas ruchu.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"Znacznie tańszym i zdecydowanie mniej czasochłonnym rozwiązaniem byłoby zbudowanie podziemnego przejścia dla pieszych. " - a dlaczego nie zabronić całkowitego poruszania się pieszo po mieście? Wszędzie musiałbyś jechać samochodem. Drugi pomysł jest taki, że by miasto przenieść poza miasto, a na terenie obecnego miasta, pozostawić wyłącznie drogi i parkingi. Wszystko pozostałe wyburzyć i też przerobić na parkingi. Wtedy problem z parkowaniem za razem by się rozwiązał.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Koszt to pewnie z kilkaset milionów. Tylko po co? Po to, żeby schować kilkaset metrów drogi? Nie za dużo kasy za likwidację jednego przejścia? Napalamy się na te dotacje unijne jak szczerbaty na suchary, a brać trzeba też z głową. Póki co Plac Zamkowy to jeden wielki parking co skutecznie zniechęca turystów i spacerowiczów, a na drugą stronę trasy WZ nie ma po co przechodzić, bo tam nic ciekawego dla nich nie ma. Jakieś nowoczesne, multimedialne muzeum o wielokulturowej historii Lublina w miejscu likwidowanego dworca PKS to już byłby sensowny ruch, ale zabawa w tunele to dziecinada. Już jeden tunel pod Racławickimi mieliśmy budować i wyszło jak wyszło. Jak na terenie po PKS będzie coś ciekawego jak muzeum, centrum edukacyjne itp to ludzie i tak przyjdą. Samo chowanie ulic nic nie da.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Koszt to pewnie z kilkaset milionów. Tylko po co? Po to, żeby schować kilkaset metrów drogi? Nie za dużo kasy za likwidację jednego przejścia? Napalamy się na te dotacje unijne jak szczerbaty na suchary, a brać trzeba też z głową. Póki co Plac Zamkowy to jeden wielki parking co skutecznie zniechęca turystów i spacerowiczów, a na drugą stronę trasy WZ nie ma po co przechodzić, bo tam nic ciekawego dla nich nie ma. Jakieś nowoczesne, multimedialne muzeum o wielokulturowej historii Lublina w miejscu likwidowanego dworca PKS to już byłby sensowny ruch, ale zabawa w tunele to dziecinada. Już jeden tunel pod Racławickimi mieliśmy budować i wyszło jak wyszło. Jak na terenie po PKS będzie coś ciekawego jak muzeum, centrum edukacyjne itp to ludzie i tak przyjdą. Samo chowanie ulic nic nie da.
 Ja bym jednak obstawiał, że za pomysłem tunelu idzie coś więcej, być może są już jakieś luźne wstępne pomysły co do przyszłości Podzamcza. W ratuszu już nie raz udowodnili, że potrafią myśleć strategicznie.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
świetny pomysł, wszystkie miasta robią w tego typu miejscach przejscia podziemne, tylko u nas było zawsze "za drogo" Powinniśmy mieć jakąś atrakcję turystyczną, która bylaby typowo kojarzona z lubliem. Coś jak żuraw w gdańsku, pałac kultury w wawie, czy wawel w krakowie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ew coś jak spodek w katowicach;)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Co tydzień kilka pomysłów rzucanych w przestrzeń medialną, by utwierdzić mieszkańców w przekonaniu że mieszkają w "metropolii". Jeden na pięćdziesiąt pomysłów zaczyna się realizować, płaci się ogromne pieniądze na przygotowanie kilku wersji i dokumentacji, a potem mijają lata, i albo robota rozbebrana ślimaczy się bez końca, albo rezygnujemy z pomysłów i zaczynamy wszystko od nowa. Lecą czas i pieniądze:)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Niech prezydent najpierw przejedzie się kilka razy ulicą chemiczną. Może wytrzesą mu się z głowy na tych dziurach, łatach na latach mrzonki o tunelu. Niech miasto zajmie się utrzymaniem istniejących ulic.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...