Nie ma pośpiechu - apartamĘty w wiadomym klocu wykupione przez Ludzi z Wypchanymi Portfelami będą teraz stać puste, to i nie będzie groźby, że zapcha się stara sieć kanalizacyjna albo że zabraknie wody na wyższych piętrach :-DDD
|
|
Za chwilę możemy mieć kryzys jakiego w Polsce jeszcze nie było w powojennej historii. Każda złotówka wydawana z budżetu może być na wagę złota. I w tym trudnym okresie miasto decyduje się na przebudowę ulicy za 100 mln zł która może spokojnie poczekać na lepsze czasy . To skrajna nieodpowiedzialność. Pomijam już fakt że za pół roku ta budowa była by o połowę tańsza bo budownictwo będzie w trudnej sytuacji i każda robota będzie brana bez wybrzydzania. To pokazuje komu służy to miasto.To jest inwestycja z udziałem środków europejskich w wysokośc ok. 80%, szacunkowa wartość całego projektu 120 mln, dofinansowanie 102 mln - są narzucone terminy których należy przestrzegać, żeby nie stracić dofinansowania. Za pół roku nie będzie taniej, bo samorząd nie dźwignie takiej inwestycji w całości sam. Nie widzisz różnicy między przebudową Racławickich za 20% z kwoty 120 mln a przebudową Racławickich za 120 mln? A jeśli faktycznie tak namiętnie szukasz oszczędności, to może zaapeluj do swojego wodza, żeby np: wstrzymał przekop Mierzei Wiślanej, budowę CPK oraz parę innych megalomańskich projektów liczonych w miliardach zł a zaoszczędzone pieniądze przekazał polskim przedsiębiorcom? Rzekoma tarcza antykryzysowa to pic na wodę fotomontaż a nie żadna realna pomoc dla polskich firm. |
|
Jeśli miasto zrezygnuje z przebudowy Racławickich, to straci 100% wartości dofinansowania czyli 100 milionów... Tych pieniędzy nie można sobie ot tak przesuwać na inne dowolne cele... Lublin nic na tym nie zyska a jedynie straci...
|
|
"Przebudowa" ok. 1,5 km prostej drogi za 120 milionów zł.... tego by nawet Rokefeler i Rotszyld nie wymyślił... Temu ekonomiscie już czas nadać tytul Honoris Causa of Guinness Record Book?
|
|
"Przebudowa" ok. 1,5 km prostej drogi za 120 milionów zł.... tego by nawet Rokefeler i Rotszyld nie wymyślił... Temu ekonomiscie już czas nadać tytul Honoris Causa of Guinness Record Book?Projekt zakłada przebudowę i rozbudowę Al. Racławickich wraz z rondem Honorowych Krwiodawców, ul. Lipowej i ul. Poniatowskiego wraz z niezbędną infrastrukturą (m. in. bus-pasy, chodniki i ścieżki rowerowe, oświetlenie, przebudowa trakcji trolejbusowej i zatok autobusowych, sygnalizacja świetlna, przebudowa instalacji podziemnych i kanalizacji deszczowej); rozbudowę systemu dynamicznej informacji w ciągach ulic objętych interwencją i zakup taboru 5 autobusów elektrycznych |
|
"Przebudowa" ok. 1,5 km prostej drogi za 120 milionów zł.... tego by nawet Rokefeler i Rotszyld nie wymyślił... Temu ekonomiscie już czas nadać tytul Honoris Causa of Guinness Record Book?Skoro to taka kosmiczna kwota i gigantyczny zysk, czemu sam nie wystartowałeś w przetargu? Zaproponowałbyś 110 albo 100 i byłbyś zarobiony po wsze czasy. |
|
W takiej sytuacji to zrozumiałe i dobre podejście. Poza tym miasto nie może ot tak teraz wycofać się z zawartej umowy.
|
|
czyli tak nie do końca chodzi jedynie o "ok. 1,5 km prostej drogi" jak to nazwał jeden z userów, sam koszt zakupu pięciu autobusów elektrycznych to kwota rzędu 12-13 mln zł"Przebudowa" ok. 1,5 km prostej drogi za 120 milionów zł.... tego by nawet Rokefeler i Rotszyld nie wymyślił... Temu ekonomiscie już czas nadać tytul Honoris Causa of Guinness Record Book?Projekt zakłada przebudowę i rozbudowę Al. Racławickich wraz z rondem Honorowych Krwiodawców, ul. Lipowej i ul. Poniatowskiego wraz z niezbędną infrastrukturą (m. in. bus-pasy, chodniki i ścieżki rowerowe, oświetlenie, przebudowa trakcji trolejbusowej i zatok autobusowych, sygnalizacja świetlna, przebudowa instalacji podziemnych i kanalizacji deszczowej); rozbudowę systemu dynamicznej informacji w ciągach ulic objętych interwencją i zakup taboru 5 autobusów elektrycznych |
|
Z niczego nie należy rezygnować. Jest szansa niskim kosztem za jednym zamachem wyremontować Racławickie, Lipową i Poniatowskiego z kosztowną przebudową sieci podziemnych włącznie. Do tego jeszcze ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki przystankowe , wyświewtlacze i dodatkowo autobusy elektryczne na własność. Rezygnacja z tej inwestycji to byłaby zwykła głupota i niegospodarność.
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|