Mało pasażerów? Zawsze łatwiej zlikwidować , niż reaktywować. Potrzeba intensywnej akcji promocyjnej zrobionej między innymi przez miejscowych miłośników kolei . Prezydent miasta , z racji tego , że kolej pasażerska temu miastu , za sprawą jego położenia niedaleko granicy i uznanej w skali świata , bo przez UNESCO , atrakcyjności turysycznej , powinien wspierać miłośników kolei w ich wysiłkach dla ocalenia kolei pasażerskiej w Zamościu , a nie podłączać się pod te inicjatywy dopiero wtedy , gdy kampanijno - wyborczy wiatr powieje.
|
|
Przede wszystkim: tory są stare i pociąg za wolno się wlecze,no i bilety są za drogie -więc kto wybierze taki sposób podróży?-chyba tylko pasjonaci...
|
|
Bambosh częściowo masz rację , ale minęło zaledwie miesiąc od reaktywacji . Co mówiłem - podtrzymuję , zniszczyć trudniej jak reaktywować.Prędkości szlakowe? Zajrzyj proszę na www.kolej.one.pl , a tam się przekonasz , że : Zawada - Zamość 60km/h , Zawada - Zwierzyniec 70km/h , Zwierzyniec - Stalowa Wola Południe 80 - 100km/h , Stalowa Wola Południe - Stalowa Wola Rozwadów 100km/h , Stalowa Wola Rozwadów - Grębów 80km/h , Grębów - Sobów 80km/h , Sobów - Tarnobrzeg 80km/h , Rzeszów - Tarnobrzeg (Ocice) 100 - 120km/h.Nie wiem , na jakiej planecie żyjesz mówiąc , że takie prędkości oznaczają żółwie tempo. Między Rzeszowem a Tarnobrzegiem jest problem z punktowymi ograniczeniami prędkości na przejazdach , to prawda , ale to jedyne , co wydatnie spowalnia jazdę tego pociągu.
O ile wiem , Bombardier , który wykonał urządzenia sterujące przejazdami na tym odcinku , zobowiązał się je naprawić jeszcze przed czerwcową korektą co usunie punktowe ograniczenia prędkości i skróci czas przejazdu - jak sądzę - o około pół godziny.
To prawda , że pasjonaci kolei będą tym pociągiem jeździć : już jeżdżą i zamieszczają filmy z jazdy tym pociągiem.
Jednak w miarę akcji promocyjnej urządzonej właśnie przez miłośników kolei , wzmocnionej kolejnymi reaktywacjami , o możliwości których robi się coraz głośniej , w Zamościu pasażerów na kolei będzie znacząco przybywać.
Maciek z Lublina.
|
|
Przepraszam , łatwiej zniszczyć jak reaktywować...
|
|
Może i są takie prędkości szlakowe,ale wątpię,że są one osiągane... Poza tym Zamojszczyzna ma to źle,że stacje kolejowe są raczej daleko od centrów miast/miejscowości (np.Biłgoraj,Hrubieszów,Krasnystaw,Zamość,Zwierzyniec,Szczebrzeszyn,Józefów Roztocz.,Lubycza Król.,Hrebenne,Długi Kąt,itd. -wyjątkiem są jedynie:Izbica,Susiec,trochę i Bełżec)-więc dlatego chyba wielu podróżnych wybiera autobus/bus,bo wątpię,aby komuś z dworca kolejowego chciało się zasuwać na piechotę kilka kilometrów do centrum... |
|
Przez Zwierzyniec przechodzi linia kolejowa, to niby jak stacja ma być daleko od centrum miasta? ^^
Maciek dobrze Ci mówi, te prędkości są takie, może trochę większe pomiędzy Zamościem a Zawadą ale to i tak zależy od zespołu na maszynie a nie od ograniczeń... Jedynym problemem tej linii jest fatalna promocja i brak reklamy ze strony przewoźnika a nie zły stan torowiska. Do Biłgoraja mało osób wsiada do pociągu, potem jest coraz lepiej, czy to w Rzeszowie czy jeszcze dalej. Ceny nie są jakieś z kosmosu, człowieku, poszukaj dobrze cennika i wtedy się wypowiedź, przejazd jest minimalnie droższy od tego co płacisz w busie.
|
|
Podróż Warszawa Wschodnia - Lublin - Zamość, ok. 255km. Czas przejazdu ok. 6 godzin
Średnia prędkość 43km/h. Koszt przejazdu(bilet normalny) 50zł + 3,5zł od Lublina do Zamościa no bo przecież pospieszny. Miejsce siedzące : brak
Bus , czas przejazdu 3,5-4h. Koszt 39zł, Miejsce : jest
|
|
No może i ze Zwierzyńcem się lekko omyliłem-ale reszta już nie. Tak się składa,że jechałem pociągiem pośpiesznym na trasie Bełżec-Zawada-Lublin 2 lata temu(w połowie maja) i jedyne co zadecydowało o tym,to to,że przewoziłem rower. Czas jazdy co najmniej o godzinę za długo,cena biletu(nie licząc ceny biletu za rower) o co najmniej 7 zł za wysoka. I Ty to nazywasz "minimalnie droższy"? Zamojszczyzna ma to źle,że prawie wszędzie gdzie by nie jechać,to pociąg jedzie dużo dłuższą trasą niż autobus/bus. Pociąg na Zamojszczyźnie miałby szansę na "oblężenie" gdyby linia kolejowa była w miarę równoległa do głównych szos -np.jak na trasie: Rzeszów-Jasło; Jasło-Krosno;Zamość-Hrubieszów;Przemyśl-Rzeszów;Lublin-Kraśnik. Drugim problemem-tak jak pisałem-duża odległość od dworca/przystanku kolejowego do centrum -w dzisiejszych czasach,gdzie wielu ludzi "do kiosku po gazetę jedzie autem" ,to każdy na to zwraca uwagę... |
|
W stronę stolicy nie wiem jak jest. Niestety prędkości tamtych linii są mocno ograniczone przez fatalny stan torowiska i dużą ilość mijanek.
Ceny biletów są tutaj:
http://www.intercity.pl/pubfile/rozklad_2011/Cennik%20PKP%20Intercity%20SA%20od%201%20marca%202011.pdf
strona 14, jakoś inne są tutaj niż ktoś podaje powyżej.
@up, 2 lata temu był inny przewoźnik z którym nie warto nawet porównywać obecnego.
Ostatnio edytowany 3 kwietnia 2011 r. o 13:41
|
|
Ludzie ja tym pociągiem ze zwierzyńca do krakowa to prawie całe studia przejeździłem w okolicach połowy lat 2000-nych. Ale końcówka moich studiów to była lipa z tym pociągiem. Jakieś zwiększenie czasu podróży nawet do 1,5godz . Jak mam wybierać dzisiaj to jeżdze busem (czas krótszy no i cena mniejsza). Jakby to był pociąg nocny to myśle że miałby więcej amatorów kursu ZAMOŚĆ_WROCŁAW
|
|
P.S
Ale niech jeździ...dobrze że jest
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=VT2Ph9R3eD4
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|