Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.
Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)
• Czy niektóre ulice powinny być zwężone kosztem wyznaczenia miejsca pod ścieżki rowerowe? Jeśli tak, to na jakich ulicach widzi Pani/Pan taką możliwość, szczególnie w centrum miasta?
Magdalena Długosz Można rozważyć takie rozwiązanie na ul. Nadbystrzyckiej, która posiada dwa pasy ruchu w każdym kierunku, co sprzyja w tym miejscu niebezpiecznym zachowaniom kierowców i wypadkom. W większości przypadków zwężanie ulic nie jest konieczne, by wybudować infrastrukturę rowerową, wystarczy przykładowo ograniczyć szerokość pasów ruchu. Dodatkowo, wprowadzenie na większej ilości ulic w centrum ruchu jednokierunkowego uwolniłoby znaczną ilość miejsca pod infrastrukturę rowerową i miejsca parkingowe.
Marian Kowalski Absolutnie nie. Samochody służą cały rok, a rowery sezonowo.
Jakub Kulesza Ścieżki rowerowe powinny być budowane w ramach zrównoważonego rozwoju innych elementów infrastruktury miejskiej takich jak chodniki, ulice, zieleń miejska czy miejsca parkingowe, a nie kosztem nich.
Joanna Kunc Zgodnie z obowiązującymi przepisami remonty i przebudowy dróg muszą uwzględniać ścieżki rowerowe.
Sylwester Tułajew Najważniejsze jest bezpieczeństwo, dlatego nie jestem zwolennikiem wyznaczania ścieżek rowerowych na ulicach.
Krzysztof Żuk Rowery są kolejnym narzędziem dla budowania realnej alternatywy dla samochodów. Widzę potrzebę połączenia odcinków miejskiej sieci rowerowej i to będzie jeden z priorytetów najbliższych lat. W kontekście rowerów dziś analizujemy możliwość wprowadzenia kontrapasa na ul. Lubartowskiej - tak jak poruszają się trolejbusy, na ul. Krakowskie Przedmieście na odcinku od Lipowej do Kołłątaja, gdzie rozważamy likwidację lewoskrętów i wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych jako kontynuacji infrastruktury planowanej w ramach Al. Racławickich. Po wybudowaniu przedłużenia Dywizjonu 303 będziemy chcieli także wprowadzić pas rowerowy na ul. Kunickiego. Ważnym miejscem jest też al. Warszawska, na odcinku do śluzy na ul. Zbożowej.