Galeria: Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej - memy internetowe
Kampania zachęcająca do rozpoczęcia działalności biznesowej we wschodnich regionach Polski, w tym także i woj. lubelskim, ukazała się w formie spotów i reklam prasowych w polskich i zagranicznych mediach. Promocja odbywa się w krajach Unii Europejskiej, USA, Rosji, Chinach, Korei Południowej, Indiach i krajach Zatoki Perskiej.
Twórcy reklamy zadają potencjalnemu inwestorowi jedno pytanie, wypowiadane ustami m.in. jego dziecka: „A Ty co powiesz swojemu dziecku, kiedy zapyta: Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej?”Według autorów kampanii, pytanie ma sugerować wyjątkową okazję i szansę na rozwój firmy w tej części Polski.
Publikacje w zagranicznych mediach na razie wywołały jednak odmienny efekt. Rozbawieni internauci stworzyli już kilkadziesiąt parodii publikowanych m.in. na portalu satyrycznym Somethingawful.com
I tak na jednej z przerobionych plansz zamiast pytania o inwestycje w Polsce, pojawia się pytanie o Marsa, Wyspy Wielkanocne, albo o stoisko z bananami. Na innych przedstawiono Polskę jako kraj bardzo zacofany, miejsce z innej planety. Pojawia się nawet plansza z rozbitym w katastrofie smoleńskiej tupolewem.
Kampanię zleciła Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. – Ważne, że wywołano dyskusję i kampania jest zauważalna. Ludzie zaczynają się interesować tematem, wchodzą na stronę kampanii i dostrzegają rzeczywisty, pozytywny obraz Polski Wschodniej – mówi Katarzyna Tyska z agencji TESTA Communications, która odpowiada za kontakty z mediami.
Na realizację projektu PAIiIZ otrzymała 86 mln zł, które wyda do 2015 roku.
Używaj strzałek
na klawiaturze, aby przełączać zdjęcia