Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.
Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)
strona 2 / 5
WOJCIECH BŁAŻEJCZYK
Wojciech Błażejczyk – kompozytor, reżyser dźwięku, gitarzysta. Urodził się w 1981 roku, ukończył kompozycję na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Zygmunta Krauze, reżyserię dźwięku na UMFC w klasie prof. Andrzeja Lupy oraz Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. W 2016 roku uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie reżyseria dźwięku. Jest adiunktem na Wydziale Reżyserii Dźwięku na UMFC oraz w Studio Muzyki Komputerowej UMFC. Od 2015 r. jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich.
Jego utwory są regularnie wykonywane w Polsce i za granicą. Tworzy zarówno muzykę akustyczną, jak i elektroakustyczną, komponuje także muzykę teatralną i filmową. Jest laureatem szeregu nagród w konkursach kompozytorskich, m.in. III nagrody w I Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim K. Pendereckiego Arboretum za utwór Introjekcja, I nagrody w 52. Konkursie im. T. Bairda za utwór Exhorta. Jego utwór Warsaw Music znalazł się w finale konkursu Europejskiej Unii Radiowej EBU Palm Ars Acustica 2016.
Dwukrotnie był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Keimyung Research Foundation. W 2013 r. uczestniczył w warsztatach IRCAM Forum Workshops w Paryżu.
W 2013 roku nakładem Domu Wydawniczego For Tune wydał płytę monograficzną Loopowizacje z utworami na gitarę elektryczną solo, w zespołach kameralnych i z elektroniką, na której jest także wykonawcą. Jest twórcą obiektofonów – instrumentów muzycznych stworzonych z przedmiotów codziennego użytku, których dźwięk jest przetwarzany na żywo.
Błażejczyk jest także aktywnym gitarzystą. Wykonuje muzykę nową i improwizowaną, występuje z zespołem Hashtag Ensemble i Niemy Movie. Jako reżyser dźwięku współpracuje z festiwalem Warszawska Jesień, nagrywa muzykę nową, tworzy sound design do filmów i audiobooków. Współpracuje także z kompozytorami (m.in. Zygmuntem Krauze) przy tworzeniu warstwy elektronicznej w ich kompozycjach.
proMODERN
Sześć lat istnienia zespołu to nieprzerwane pasmo sukcesów. W tym czasie sekstet wokalny proMODERN wydał dwa własne albumy płytowe, nagrywał muzykę do dwóch innych, prawykonał 28 utworów (w tym miniatury, większe formy a cappella, utwory wokalno-instrumentalne i z towarzyszeniem orkiestry oraz 9 różnych cykli pieśni), koncertował na festiwalach i na zamówienie czołowych ośrodków kulturalnych, w tym większości polskich filharmonii.
W 2015 roku proMODERN zdobył dwie nagrody polskiego przemysłu muzycznego Fryderyk w kategoriach: „Album Roku Muzyka Chóralna, Oratoryjna i Operowa" i „Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej" za swoją debiutancką płytę Where are you. Pieces from Warsaw. Drugi krążek proMODERN shakespired ukazał się w grudniu 2017 roku, a utwór Philipa Lawsona, który legendarny artysta stworzył specjalnie na zamówienie zespołu, na przestrzeni zaledwie dwóch tygodni doczekał się już 19000 odsłuchań na Spotify! W 2018 za album proMODERN shakespired roku zespół otrzymał kolejne dwa Fryderyki w kategoriach „Album roku muzyka współczesna” oraz „Najwybitniejsze wykonanie muzyki polskiej”.
Grupę stworzyli wybitni śpiewacy-soliści, połączeni pasją i umiejętnością interpretowania najbardziej wymagających utworów dzisiejszych twórców. proMODERN stał się synonimem najlepszych wykonań wokalnych muzyki współczesnej. Zyskał wielkie uznanie w środowisku muzycznym i otrzymuje znakomite recenzje.
proMODERN tworzą:
Marta Czarkowska – sopran
Ewa Puchalska – mezzosopran
Ewelina Rzezińska – mezzosopran
Andrzej Marusiak – tenor
Krzysztof Chalimoniuk – baryton
Piotr Pieron – bas
SZYMON STANISŁAW STRZELEC
Kompozytor i artysta dźwiękowy urodzony w 1990 roku. Autor kilkudziesięciu kompozycji solowych, kameralnych, orkiestrowych, elektroakustycznych oraz ścieżek dźwiękowych do krótkometrażowych filmów eksperymentalnych i animacji. Utwory Strzelca były wykonywane przez zespoły z Polski, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Szwajcarii i Ukrainy podczas licznych festiwali krajowych i międzynarodowych, m. in. podczas 57., 58. i 60. Warszawskiej Jesieni, Donaueschinger Musiktage: NEXT GENERATION (Niemcy), CIME/ICEM międzynarodowego festiwalu muzyki elektroakustycznej w Denton (Texas, USA), JIMEC: Les Journées Internationales de la Musique Electroacoustique et de la Créativité w Amiens (Francja), Musica Polonica Nova, TAURON Musica Electronica Nova, Międzynarodowych Kursów Nowej Muzyki COURSE w Kijowie, Young Composers Meeting w Apeldoorn (Holandia), Correspondencias Sonoras (Santiago de Compostela, Hiszpania, 2017) Composer Collider 2018 z zespołem musikFabrik w Kolonii (Niemcy) oraz wielu innych. Kompozycja Strzelca L’Atelier de sensorité na preparowaną, amplifikowaną wiolonczelę i 24 instrumenty otrzymała rekomendację Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów 2017 w kategorii twórców poniżej 30 roku życia, a także znalazła się na 3. miejscu listy najciekawszych utworów muzyki klasycznej roku wg. Danmarks Radio Klassisk. Kompozytor jest założycielem sesji naukowej poświęconej muzyce najnowszej ELEMENTI, odbywającej się co roku na Akademii Muzycznej w Krakowie. Strzelec fascynuje się neuroestetyką, ksenharmonią*, a także budowaniem nowych instrumentów oraz instalacji akustycznych. Jest zwolennikiem antyantropocentrycznej, posthumanistycznej teorii podmiotu, podążającym ścieżką określaną przez siebie jako “no meaning but in resonance”.
RADICAL POLISH ANSAMBL
Radical Polish Ansambl to próba partnerskiego spotkania muzyki tradycyjnej i awangardowej, pomyślana jako realna alternatywa dla stereotypowych wyobrażeń o relacji folkloru i muzyki klasycznej, uwikłanych we wszelkiego rodzaju chłopomanie i pomysły "uwznioślania" ludowości. Dla muzyków RPA wykonawstwo kanonicznych dzieł muzyki współczesnej oraz specjalnie dla nich skomponowanych utworów stanowi okazję do spróbowania zupełnie nowych formuł zbiorowego muzykowania i budowania relacji z publicznością. Dla muzyki współczesnej RPA to gotowa propozycja - powszechnie teraz poszukiwanego - "nowego wykonawstwa", opartego paradoksalnie na pradawnym poczuciu rytmu, wrażliwości brzmieniowej i tonalnej oraz formach przekazu ustnego.
RPA, zespół założony w 2017 roku i działający pod kierownictwem muzycznym Macieja Filipuczka oraz opieką kuratorską Michała Mendyka, współtworzy sześcioro skrzypków (poza liderem - Izabela Kozak, Łucja Siedlik, Maria Stępień, Mateusz Kowalski i Marcin Lorenc), korzystających z tradycyjnych technik wykonawczych, zaczerpniętych wprost od wiejskich mistrzów. Dołączają do nich gościnnie inni instrumentaliści oraz śpiewacy, zawsze reprezentujący wykonawstwo tradycyjne, nigdy "nutowe".
Debiut fonograficzny zespołu to nagranie utworu Aus aller Welt stammende Zygmunta Krauzego, opublikowane w albumie "Zygmunt Krauze: Folk Music" (Bołt Records). Debiut koncertowy planowany jest na Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej Kody (Lublin, maj 2018), a kolejne znaczące występy - na Slow Fest w Supraślu (sierpień 1028) oraz na festiwalu Sacrum Profanum (Kraków, wrzesień 2018), którego organizatorzy powierzyli RPA przygotowanie specjalnego koncertu z okazji 80. urodzin Zygmunta Krauzego.
MAŁGORZATA WALENTYNOWICZ
jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku, Hochschule für Musik Theater und Medien w Hanowerze, a także Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, gdzie z wyróżnieniem ukończyła studia w zakresie interpretacji muzyki współczesnej pod kierunkiem Nicolasa Hodgesa.
Laureatka I Nagrody 37. edycji Gaudeamus Interpreters Competition w Amsterdamie i I Nagrody w konkursie The Yvar Mikhashoff Trust for New Music w Buffalo (NY, USA). Otrzymała także nagrodę Letnich Kursów Nowej Muzyki w Darmstadt za doskonałość interpertacji. Nominowa do Classical:NEXT Innovation Award 2017 w Rotterdamie.
Działalność koncertowa pianistki skupia się wokół wykonawstwa muzyki najnowszej. Koncertuje solo, orkiestrami oraz z zespołami kameralnymi - jest pianistką w zespole Ensemble Garage z Kolonii i LUX:NM z Berlina. Często wykonuje utwory wykorzystujące elektronikę, samplery i multimedia, jak również kompozycje z elementami teatru muzycznego i sztuki perfomance. Występowała w wielu krajach podczas najbardziej cenionych festiwali muzyki współczesnej m.in. na festiwalu Warszawska Jesień, Ultraschall i MaerzMusik w Berlinie, Acht Brücken w Kolonii, Klangspuren w Innsbrucku, Rainy Days w Luxemburgu, Wittener Tage für neue Kammermusik, SPOR w Aahrus, ISCM World New Music Days, Huddersfield Contemporary Music Festival, Letnich Kursach Nowej Muzyki w Darmstadt, Musica Electronica Nova i Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Sacrum Profanum, Poznańska Wiosna Muzyczna, Cairo Contemporary Music Days, Tzlil Meudcan w Tel Aviwie.
Wystąpiła w USA na zaproszenie Harvard University USA (zaproszenie Harvard Group for New Music), a także na zaproszenie uniwersytetów w Miami, UNT North Texas, Illinois i Urbana Champagne.
Jako solistka wystąpiła z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej, Polskiej Orkiestry Radiowej, Sinfonii Iuventus, Orkiestry Muzyki Nowej, Illinois Modern Ensemble i Ensemble Neofonia. Dokonała nagrań dla wytwórni WERGO, DUX, Genuin (płyta otrzymała w 2017 roku nagrodę niemieckich krytyków muzycznych), Bôłt Records oraz polskich i niemieckich rozgłośni radiowych. Była stypendystką Rządu Republiki Francuskiej, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Prezydenta Miasta Gdańska, Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie oraz Alfred Toepfer Stiftung z Hamburga.