Nowe okulary Nvidia 3D Vision 2 i jaśniejszy obraz 3D w monitorach z technologią LightBoost – tym Nvidia kusi graczy i obiecuje im jeszcze lepsze 3D w grach.
Okulary są wyposażone w większe (o 20 proc.) soczewki, dzięki czemu osiągnięto szerszy kąt widzenia i zwiększono skuteczność blokowania zewnętrznego światła. Okulary wykorzystują technologię migawkową firmy Nvidia i technologię transmisji bezprzewodowej realizowanej przy użyciu podczerwieni. Okulary są też w pełni kompatybilne ze wszystkimi dotychczas stworzonymi materiałami oznaczonymi jako 3D Vision Ready.
Drugi element to technologia wyświetlania Nvidia 3D LightBoost, która znacząco zwiększa jakość obrazu stereoskopowego, zapewniając dwukrotnie większą jasność i dużo intensywniejsze kolory od tych spotykanych w innych technologiach 3D.
Tak przynajmniej twierdzi Nvidia, której inżynierowie dodają, że dzięki nowym rozwiązaniom gry takie jak Batman: Arkham City, L.A. Noire czy Assassin's Creed Revelation w 3D będą się prezentowały nad wyraz dobrze.
– Połączenie okularów 3D Vision 2 firmy Nvidia i monitorów lub komputerów przenośnych wyposażonych w technologię LightBoost umożliwia tworzenie przepięknych, jasnych i wyraźnych światów przed oczami użytkownika – podkreśla Phil Eisler, dyrektor generalny ds. 3D Vision w firmie Nvidia. – Zespół naszych techników wprowadził znaczące usprawnienia w technologii wyświetlania stereoskopowego obrazu na komputerach PC, dzięki którym wrażenia z gier uruchamianych na tej platformie są lepsze od wrażeń, jakie spotykamy w najlepszych filmach 3D.
– Technologia 3D LightBoost zapewnia niespotykaną dotychczas rzeczywistość i jakość trójwymiarowego efektu w grach, filmach i fotografiach – dodaje David Wung z ASUS Computer Intenational. – Dzięki 3D LightBoost i rozwiązaniom zastosowanym w naszych nowych monitorach Full HD, kolory wyświetlanych obrazów są intensywniejsze, a tekstury i subtelne szczegóły wręcz wyskakują na widza z ekranu, przez co całościowe wrażenia są czymś naprawdę wyjątkowym.
Zestaw okularów 3D Vision 2 składający się z jednej pary okularów i bezprzewodowego nadajnika podczerwieni podłączanego do gniazda USB w sklepach ma się pojawić jeszcze w październiku.
Cena: 149 dolarów.