Nowa vectra za miesiąc, góra dwa, trafi do polskiej sieci sprzedaży. Wbrew panującej tendencji, nowy model ma być tańszy od "starej”
wersji.
Nowy opel będzie początkowo dostępny jako czterodrzwiowy sedan, wyposażony w czterocylindrowe silniki ECOTEC o mocy od 90 kW/122 KM do 108 kW/147 KM (benzynowe) i od 74 kW/100 KM do 92 kW/125 KM (diesel). Po raz pierwszy model vectra wyposażony będzie w pięciobiegową, automatyczną skrzynię biegów z funkcją "Active Select“. Sportowa wersja GTS będzie dostępna w lecie. Wraz z jej pojawieniem się asortyment dostępnych silników zostanie poszeżony się o jednostkę V6 o pojemności 3,2 litra, mocy 155 kW/211 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Będzie to najmocniejsza vectra w historii tego modelu, osiągająca prędkość maksymalną 248 km/h.
Gama vectry zostanie poszerzona w przyszłym roku po wprowadzeniu dwóch kolejnych wersji nadwoziowych oraz nowych jednostek silnikowych i skrzyń biegów. Podobnie jak nowy czterodrzwiowy sedan i sportowa wersja GTS winna podbić serca zarówno tradycyjnych użytkowników, jak i nowych nabywców opli.
Oprócz solidnego przedziału pasażerskiego, system bezpieczeństwa biernego obejmuje także standardowo przednie i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarową kurtynę powietrzną, opatentowany przez Opla system zwalniania pedałów oraz udoskonalone aktywne zagłówki, zabezpieczające pasażerów przed urazami kręgów szyjnych. Aby maksymalnie ograniczyć koszty eksploatacyjne, w Oplu zwrócono szczególną uwagę na takie zagadnienia, jak ścisła kontrola jakości w trakcie produkcji, konstrukcja umożliwiająca łatwe naprawy oraz umiarkowana klasyfikacja ubezpieczeniowa. Ponadto, w krajach Unii Europejskiej, na samochód udzielana jest dwuletnia gwarancja bez limitu kilometrów, 12-letnia gwarancja na perforację nadwozia (efekt wyjątkowo precyzyjnej galwanizacji), zaś okres pomiędzy przeglądami wynosi teraz 24 miesiące lub 30 000 km przebiegu w przypadku silników benzynowych i 50 000 w przypadku silników wysokoprężnych.