Mniejsze koszty eksploatacji nawet o 50 procent – kogo to nie kusi. Każdego. Sposobem jest instalacja gazowa.
Nowoczesne auto z instalacją III lub IV generacji nie traci na przyspieszeniu, dynamice oraz prędkości maksymalnej. Parametry te są identyczne jak w „benzynowych”.
Instalacje III i IV generacji powinny być montowane w samochodach wyposażonych w kolektory ssące o zmiennej geometrii, silniki o dużej pojemności, mocy oraz w silniki wyposażone w kolektory ssące wykonane z tworzyw sztucznych.
Nowoczesne instalacje LPG zapewniają bezstresowe użytkowanie samochodu. Dzięki sterowaniu elektronicznemu samoczynnie przechodzą z benzyny na gaz po rozgrzaniu się silnika, automatycznie też wracają na benzynę po wyczerpaniu się zapasu paliwa gazowego.
Nie bez znaczenia jest też fakt, że samochody zasilane paliwem LPG są znacznie mniej uciążliwe dla środowiska naturalnego.
Niestety, nowoczesne instalacje gazowe są drogie. Za postęp trzeba płacić. Zakup urządzeń III lub IV generacji to wydatek rzędu 4,5 tysiąca złotych. Amortyzacja następuje po przebiegu około 40 000 kilometrów.