Z początkiem października ruszyła trzecia edycja kampanii edukacyjnej „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”. Główny przekaz akcji koncentruje się na roli bliskiej osoby, wspierającej chorą kobietę w przezwyciężaniu raka piersi. Idea ta przyświecała powstaniu „Portretów” znanych osób, które same zmagały się z chorobą lub pełniły rolę „Przyjaciół od Piersi”.
Kampania „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” od początku swojego istnienia spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem i odzewem społeczeństwa. Z roku na rok grono „Przyjaciół od Piersi” powiększa się, dlatego postanowiliśmy sprawdzić ilu już ma członków. Od 2 października 2009 do końca lutego 2010 roku na stronie www.HER2.pl trwać będzie ogólnopolska akcja liczenia Przyjaciół od Piersi. Przystąpić do niej może każdy kto wspierał, bądź wspiera w chorobie bliską sobie kobietę, jak również wszyscy ci, którzy chcą wyrazić swoje poparcie dla idei kampanii.
Wizytówką kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi jest różowo-pomarańczowa wstążeczka – stały element każdej z edycji, symbol różnorodności nowotworów piersi. W tym roku, stała się ona inspiracją do stworzenia przez artystę rzeźbiarza, Bartłomieja Kurzeję, rzeźby, która stanęła na Placu Zamkowym w Warszawie. Przez cały październik – miesiąc walki z rakiem piersi, pomnik przypominał będzie o potrzebie zwiększania świadomości pacjentek oraz ich bliskich na temat różnorodności raka piersi, a także o potrzebie wspierania chorych kobiet w walce z nowotworem.
Każdy, kto popiera akcję może też za pośrednictwem strony internetowej www.HER2.pl zakupić koszulkę, promującą kampanię „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”. Zdobi ją specjalnie logo „Portretów”, zaprojektowane przez znanego polskiego grafika, Łukasza Szajnę. Wpływ ze sprzedaży koszulek przekazany zostanie na rzecz Amazonek.