Hyundaia lantra na polskich giełdach można spotkać we trzech wersjach. Pierwsza była produkowana w latach 1991-1995, wyłącznie w wersji sedan. Druga, bardziej obła, w wersji sedan i kombi, wytwarzana w latach 1996 – 1998, trzecia, najnowsza wersja, dostępna od roku 1998.
W pierwszej generacji lantry montowany był jeden z trzech silników. Pierwszy z nich o pojemności 1,5 litra i dysponuje mocą 84 KM, drugi o pojemności 1,6 litra 16V ma moc 114 KM, trzeci o pojemności 1,8 litra, także 16V, rozwija moc 127 KM.
Druga generacja lantry posiadała te samy silniki, po za jednostką napędową o pojemności 1,6 litra. Trzeba dodać, że silniki konstruowano w oparciu o technologię firmy Mitsubishi. Można też kupić, lantry z dwulitrowym silnikiem Diesla, niezbyt żwawym, lecz niesłychanie ekonomicznym. Lantra jest także sprzedawana w USA, tam funkcjonują pod nazwą elantra.
W najnowszych modelach lantry stosowano dwa rodzaje silników benzynowych. Pierwszy o pojemności 1,6 litra i mocy 116 KM, drugi dwulitrowy o mocy 139 KM.
Lantry stosunkowa rzadko pojawiają się na giełdzie. Stąd też trudno pisać o ich wadach. Wiadomo jedynie, że należy dokonać rutynowych kontroli, tak jak w przypadku każdego samochodu. Zdecydowanie słabych punktów raczej nie ma lub o nich nic nie wiemy. Zalety to przede wszystkim walory użytkowe. Dużo miejsca, spora ładowność i pojemność części bagażowej, bezpieczeństwo, wygoda, dobre wyposażenie w stosunku do ceny.
Dealer: Dealer: Sabat Sp. z o.o., Lublin ul. Budowalna 24, tel. (0prefiks81) 441 82 22.
Na które elementy warto zwrócić uwagę przed kupnem używanego samochodu?
Po za ogólnymi ogledzinami, pod kątem wycieków, sprawdzenia przedmuchów do skrzyni korbowej, nie wiele można sprawdzić. Najlepiej, i to jest rada ogólna, udać się do autoryzowanego serwisu, gdzie przy pomocy specjalistycznych urządzeń oraz fachowej wiedzy mechaników można dokładnie zweryfikować cały samochód.
Nadwozie:
Dostępne na giełdzie lantry mają przeważnie spory przebieg. Sprawdźmy czy auto nie ma śladów kolizji. Należy dokładnie obejrzeć lakier, przyjrzeć się szczelinom pomiędzy poszczególnymi elementami poszycia karoserii, sprawdzić uszczelki, obejrzeć fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne i akustyczne.
Podwozie:
Luzy na łożyskach, stan amortyzatorów (wycieki), połączenia gumowe.