W tym tygodniu Port Lotniczy Lublin poinformował, że z dziesięciu przedsiębiorstw, które zgłosiły się do przetargu na budowę terminala zostało wybranych siedem.
Wybrane firmy muszą w ciągu 10 dni złożyć oferty wstępne. Następnie zostaną zaproszone do negocjacji, po których nastąpi czas na składanie ofert cenowych. Zwycięzcę przetargu poznamy na początku października.
Budynek terminala będzie miał 112 metrów długości, 64 metry szerokości i wysokość do 8,5 metra. Łącznie 11 tys. mkw. Jego budowa ruszy najwcześniej w październiku.
Tymczasem na placu budowy trwają intensywne roboty makroniwelacyjne, mające na celu wyrównanie terenu.
Kontynuowane są prace ziemne na kolejnych odcinkach koryta drogi startowej. Wykonywane są też kolejne roboty przy sektorach płyty postoju samolotów. Układana jest warstwa piasku oraz stabilizowany jest grunt cementem. – W dalszym ciągu trwa zasypywanie gruntem oraz zagęszczanie miejsca po zdemontowanym dawnym kanale sanitarnym wzdłuż dawnej drogi Mełgiewskiej. Prace wykonuje firma Taylor – dodaje Jankowski.
Prowadzone są prace przy docelowym ogrodzeniu terenu lotniska, spełniającym wymogi ogrodzeń dla granicy państwowej. Ogrodzenie prowadzone jest wzdłuż lasu – trwa montaż drutu kolczastego, słupków, siatki ogrodzeniowej i tablic informacyjnych.
Wykonywane są także prace przy odwodnieniu płyty postojowej.