Hongkong stał się najdroższym miejscem dla właścicieli, którzy chcą otworzyć w nim sklep. Ulica Causeway Bay w Hongkongu okazuje się być bardziej prestiżowa niż nowojorska Piąta Aleja.
Przez 11 lat to słynna nowojorska Piąta Aleja stanowiła najlepszy i najbardziej prestiżowy punkt na modowej, restauracyjnej i kosmetycznej mapie świata. Jak donosi agencja Bloomberg, w tym roku słynne Fifth Avenue zajmuje miejsce drugie. Trzecim najdroższym miejscem są paryskie Pola Elizejskie. Tam metr kwadratowy płaci się o 30 proc. więcej w porównaniu do 2011 roku.
Wzrost zainteresowania tym rynkiem jest szczególnie widoczny wśród luksusowych domów mody. Tylko w tym roku swój luksusowy butik w Hongkongu otworzył brytyjski dom mody Burberry. W Hongkongu, w niedalekiej przyszłości będzie można się ubrać również u Victorii Beckham. Projektantka zapowiedziała, że po Londynie, Hongkong będzie drugim miejscem, które zamierza podbić.
"Najprawdopodobniej swój pierwszy butik otworzę w Londynie, a w niedalekiej przyszłości, kto wie, może również w Hongkongu" - zapowiada w rozmowie z CNN Victoria.
Projektantka podkreśla, że obecność na rynkach azjatyckich jest dla niej równie ważna, co pozycja, którą buduje w Wielkiej Brytanii i Stanach.
"Nie chcę koncentrować się wyłącznie na Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych. Jest wiele miejsc, które są dla mnie bardzo ciekawym rynkiem, a jednym z nich jest Azja, która wydaje mi się bardzo ekscytująca" - dodała.