Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Artykuły zewnętrzne

24 października 2023 r.
15:12

Image Recognition - Sztuczna inteligencja w służbie FMCG

0 A A

W trakcie rozmowy z przedstawicielem spółki Marketeye odkrywamy najnowsze trendy w obszarze zaawansowanego rozpoznawania obrazu (Image Recognition), wspierane przez technologię sztucznej inteligencji. Marketeye to wiodący dostawca innowacyjnych rozwiązań, które zrewolucjonizowały sektor producentów, zwłaszcza w branży FMCG, poprzez skracanie czasu wizyt przedstawicieli handlowych oraz usprawnianie zarządzania ekspozycją produktów w sklepach.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Rozwiązania oparte na technologii Image Recognition, rozwijane przez Marketeye https://www.marketeye.pl, stanowią kluczowy element strategii przemysłu handlu detalicznego. Sieci sklepów wykorzystują te zaawansowane narzędzia, aby skuteczniej zarządzać swoimi placówkami, minimalizować ryzyko braków towarów oraz poprawić komunikację cenową. Dzięki temu osiągają wyraźnie lepsze wyniki w efektywności operacyjnej i jakości obsługi klienta.

Rozwiązania Image Recognition to nie tylko technologiczna innowacja, ale także narzędzia, które pozwalają firmom osiągnąć znaczącą przewagę konkurencyjną, dostosowując się do dynamicznie zmieniającego się rynku detalicznego. Warto zrozumieć, że technologie AI stają się kluczowym elementem strategii biznesowych wielu przedsiębiorstw.

Bartosz Nowak

Jak producenci starają się wpasować w aktualnie panujące trendy?

Bartosz Nowak: Z jednej strony marki dopasowując się do potrzeb klientów wprowadzają na rynek innowacje produktowe związane z ekologią oraz wellness, promują regionalne marki czy wykorzystują analizę danych, aby oferować spersonalizowane rekomendacje produktów. Z drugiej strony muszą działać w warunkach bardzo wysokiej konkurencyjności. Po spełnieniu wszystkich jakościowych oczekiwań klienta, to końcowa cena produktu na półce jest kluczowa. W warunkach wysokiej inflacji i rosnących kosztów pracy producenci jeszcze większą uwagę przykładają do optymalizacji procesów sprzedaży. To w czym my jako Marketeye pomagamy naszym klientom to dbanie o ograniczenie kosztów wizyt w sklepach oraz minimalizacja strat związanych z brakami produktów na półkach.

W jaki sposób powyższe działania przekładają się decyzje zakupowe konsumentów?

Klienci dokonują bardzo świadomych wyborów produktów zgodnych z ich co raz wyższymi wymaganiami. Rozwój rynku e-commerce, także w handlu detalicznym wpłynął na decyzje zakupowe klientów. Zakup poszukiwanego produktu, jest teraz łatwiejszy niż kiedykolwiek dla konsumenta. W związku z tym, aby zapewnić klientom oczekiwane portfolio produktów zarówno producenci jak i sklepy muszą przede wszystkim dbać o dostępność produktów na półce w oczekiwanym miejscu ekspozycji.

Jak producenci i sieci sklepów mogą wpływać na dostępność i poprawność ekspozycji?

Przede wszystkim produkt musi być dostępny w sklepie i widoczny dla konsumenta w najbardziej dogodnym miejscu ekspozycji. Producenci korzystają z systemów SFA mających na celu wspieranie w działaniach sprzedażowych przedstawicieli handlowych. Sieci sklepów budują automatyczne systemy zamawiania towarów. Powyższe działania mają na celu zminimalizowanie sytuacji, w której występują braki produktów w zapasach sklepu. Jednak te działania nie wystarczają w pełni do zaspokojenia potrzeb klientów. Niezbędne jest zadbanie o ułożenie i dostępność produktów na półce sklepowej. Tutaj z pomocą przychodzi m.in. technologia Image Recognition.

Jakie korzyści daje wykorzystywanie Image Recognition w handlu detalicznym?

Korzystanie z naszych rozwiązań mobilnych w wykorzystaniem technologii image recognition pozwala w bardzo krótkim czasie dokonać automatycznej weryfikacji standardu ułożenia produktów w miejscach ekspozycji. System w czasie rzeczywistym na podstawie intuicyjnie wykonanego zdjęcia rozpoznaje znajdujące się na nim produkty. Odpowiadamy zarówno producentom jak i właścicielom sklepów na pytanie czy na półce znajdują się wszystkie ustalone produkty, których produktów brakuje, a które są ustawione w nieodpowiednim miejscu. Jednocześnie zwracamy informacje o tym, czy zachowana jest poprawna komunikacja cenowa, co jest bardzo istotne dla konsumentów.

W jaki sposób Marketeye wspiera działania producentów?

Rozwiązania jakie oferujemy dla producentów mają za zadanie służyć jako narzędzia poprawy produktywności sił terenowym (przedstawicieli handlowych) lub jako narzędzia audytowe. W pierwszym przypadku przedstawiciel handlowy znacznie skraca (nawet o 50%) czas swojej wizyty w sklepie. Dzięki zastosowaniu image recognition zamiast ręcznie uzupełniać ankiety dostępności, ilości oraz cen, system wypełnia dane automatycznie. Co przy rosnących kosztach pracy znacznie optymalizuje cały proces.

Sieci sklepów również korzystają z zaprezentowanej przez Pana technologii, proszę powiedzieć w jaki sposób?

Wdrożenie systemu perfectstore w oparciu o naszą aplikację wraz z technologią image recognition umożliwia zarządzanie sklepem w oparciu o dane i trendy zakupowe i wpływa na rentowność i utrzymanie odpowiednich standardów w sklepie. Minimalizuje braki towarów oraz poprawia komunikację cenową.

Jednocześnie umożliwia bliższą i bardziej skuteczną współpracę z dostawcami i producentami dzięki skutecznej realizacji promocji, a to przez nie ponad 80% sprzedaży jest generowane.

System perfectstore umożliwia podejmowanie decyzji i analizę zaawansowanych danych bez konieczności fizycznej obecności w obiekcie. Jest to bardzo istotne dla wszystkich podmiotów realizujących handel (sklep, producent, agencje merchandisingowe) ponieważ znacznie ogranicza koszt obsługi sprzedaży.

e-Wydanie

Pozostałe informacje

Tak Motor Lublin świętował awans po meczu z Arką Gdynia [zdjęcia]
galeria

Tak Motor Lublin świętował awans po meczu z Arką Gdynia [zdjęcia]

32 lata i koniec! Motor Lublin znów w piłkarskiej elicie. Żółto-biało-niebiescy w niedzielny wieczór pokonali w finale baraży o PKO BP Ekstraklasę Arkę Gdynia

Hit kolejki dla Orlen Oil Motoru Lublin!
ZDJĘCIA
galeria

Hit kolejki dla Orlen Oil Motoru Lublin!

Najpierw dużo niepewności, potem przedłużone oczekiwanie, a na koniec świetny speedway – tak w skrócie można podsumować niedzielny mecz Orlen Oil Motoru Lublin z Betard Spartą Wrocław. Gospodarze wygrali 50:40 i na półmetku sezonu zasadniczego są nadal niepokonani

Mateusz Stolarski wprowadził Motor do ekstraklasy po 32 latach

Trener Motoru: W przerwie powiedziałem drużynie, że nie wygramy z Arką, jeżeli nie wrócimy do bycia sobą

Niesamowite emocje w Gdyni. Nie pierwszy raz na przestrzeni ostatnich lat Motor Lublin pokazał, że gra do samego końca i bez względu na okoliczności jest w stanie odnieść sukces. Piotr Ceglarz i spółka wywalczyli drugi awans z rzędu. Co o meczu z Arką Gdynia powiedział trener Mateusz Stolarski?

Lublin i region gratuluje piłkarzom Motoru awansu do ekstraklasy!

Lublin i region gratuluje piłkarzom Motoru awansu do ekstraklasy!

Media społecznościowe "zapłonęły" po wygranym na wyjeździe 2:1 przez piłkarzy lubelskiego Motoru finale baraży o ekstraklasę z Arką Gdynia. Gratulacje zawodnikom i sztabowi szkoleniowemu złożyli m.in. prezydent Lublina Krzysztof Żuk, marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski i wojewoda Krzysztof Komorski.

Motor w niesamowitych okolicznościach po raz kolejny odwrócił losy meczu
film

Niezniszczalny Motor Lublin pokonał Arkę Gdynia i po 32 latach wraca do ekstraklasy [wideo]

Motor po raz kolejny pokazał niesamowity charakter. Drużyna Mateusza Stolarskiego w finale baraży o awans do PKO BP Ekstraklasy jeszcze do 87 minuty przegrywała z Arką Gdynia 0:1. W końcówce odwróciła jednak losy spotkania i zdobyła dwa gole. Dzięki temu po 32 latach znowu zagra w elicie.

Orlen Oil Motor Lublin - Betard Sparta Wrocław [zapis relacji na żywo]

Orlen Oil Motor Lublin - Betard Sparta Wrocław [zapis relacji na żywo]

W hicie siódmej kolejki Orlen Oil Motor Lublin podejmuje na swoim torze Betard Spartę Wrocław

Dojazd do przejścia w Dorohusku

Unia dorzuca kolejne 64 miliony euro, bo wojsko musi mknąć

Około 64 mln euro wyniesie dofinansowanie na zaprojektowanie i budowę ponad 17-kilometrowego odcinka S12 od Chełma do MOP Teosin. Wcześniej GDDKiA otrzymała dofinansowanie na zaprojektowanie i budowę drogi S12 na odcinku od MOP Teosin do granicy państwa w Dorohusku o łącznej długości ok. 5,33 km. Cały odcinek S12 od Piask do granicy ma być dostępny dla kierowców w 2027 roku.

Tak z wygranej cieszyła się Karolina Filipkowska, prezenterka Polsatu.
Zdjęcia

Lotto Triathlon Energy Lublin 2024. Prezenterka Polsatu najszybsza! Kto jeszcze wygrał?

Wystartował dziewiąty sezon LOTTO Triathlon Energy. Pierwszym przystankiem cyklu, podobnie jak przed rokiem był Lublin. Zawodniczki i zawodnicy walczyli na trasach zlokalizowanych nad Zalewem Zemborzyckim na dwóch dystansach 1/8 i 1/4 IM. Pogoda była łaskawa, miało być deszczowo i burzowo, ale ostatecznie wszystko przeszło bokiem i jedynie w pływaniu wysokie fale były utrudnieniem dla startujących.

Piłkarze Motoru i Arki walczyli o ostatnie miejsce w PKO BP Ekstraklasie

Powrót do ekstraklasy po 32 latach! Arka Gdynia - Motor Lublin (zapis relacji na żywo)

Motor aż do 87 minuty przegrywał w Gdyni z Arką 0:1. W końcówce po raz kolejny w ostatnich latach piłkarze Mateusza Stolarskiego pokazali niesamowity charakter i jeszcze w regulaminowym czasie gry zdobyli dwa gole. Dzięki temu po 32 latach w Lublinie znowu zagości PKO BP Ekstraklasa.

Startuje kolejna edycja BO. Mieszkańcy zadecydują na co miasto wyda 2,5 mln zł

Startuje kolejna edycja BO. Mieszkańcy zadecydują na co miasto wyda 2,5 mln zł

Od jutra mieszkańcy Chełma będą mogli zgłaszać swoje propozycje w ramach Budżetu Obywatelskiego 2025. Miasto na realizację projektów przeznaczy 2,5 miliona złotych.

Aleksandra Zięmborska zajęła drugie miejsce w turnieju w Marsylii

Koszykówka 3x3. Aleksandra Zięmborska zajęła drugie miejsce w turnieju w Marsylii

Dla koszykarki Polskiego Cukru AZS UMCS Lublin występ na południu Francji był okazją do poprawienia sobie humorów po utracie szans na występ w Igrzyskach Olimpijskich

W planach jest stworzenie Regionalnego Centrum Turystyki i Wypoczynku nad Zalewem Kraśnickim

ZIT poruszy Kraśnik, Urzędów i Dzierzkowice

Pod zawiłą nazwą kryją się projekty o wartości 10,2 mln złotych. Chodzi o Strategię Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Kraśnika, która została właśnie przyjęta przez Radę Sterującą ZIT MOF. Teraz dokumentem zajmą się radni.

Dominika Ullman będzie w najbliższym sezonie występować ponownie w Polskim Cukrze AZS UMCS Lublin

Dominika Ullman pozostaje w Polskim Cukrze AZS UMCS Lublin

To bardzo ważna informacja, ponieważ mówimy o jednej z najważniejszych zawodniczek młodego pokolenia w Polsce

To muzeum powstało 20 lat temu. Upamiętnia tragiczne zdarzenia
galeria

To muzeum powstało 20 lat temu. Upamiętnia tragiczne zdarzenia

Mija 20 lat odkąd na terenie dawnego obozu koncentracyjnego powstało Muzeum Miejsce Pamięci w Bełżcu. Upamiętnia dramat setek tysięcy Żydów z Polski i innych krajów Europy pomordowanych tutaj w latach 1942-1943.

Lubelskie Dni Seniora. Na te wydarzenia warto się wybrać
Harmonogram

Lubelskie Dni Seniora. Na te wydarzenia warto się wybrać

Bezpłatne badania, dogoterapia, aquafitness i warsztaty w bibliotece. To i jeszcze więcej czeka na lubelskich seniorów w pierwszych dniach czerwca.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium