

17 reporterów, 17 różnych sposobów pracy, 17 portretów najlepszych polskich reportażystów. Obowiązkowa lektura nie tylko dla tych, którzy piszą, lub planują to robić.

Rozmówcy Agnieszki Wójcickiej zdradzają jak wygląda warsztat ich pracy ( Angelika Kuźniak: "Nie piszę ciągiem. W komputerze mam pootwierane ileś plików z różnymi fragmentami., takimi klockami, które na końcu układam”. Jacek Hugo-Bader: "Ja wszystko nagrywam. Nie potrafię rozmawiać z człowiekiem i notować. Nie przeprowadzam wywiadów. To są normalne rozmowy, coś, co płynie w obie strony”)
Opowiadają o budowaniu relacji reporter – bohater (Irena Morawska: "Jednym stwierdzeniem, gestem możemy spowodować, że bohater rozsypie się od wewnątrz i stracimy go”, Wojciech Tochman: "Ja często wychodzę z roli reportera. Ludzie widzą wtedy, że nie tylko o tekst mi chodzi, ale o bycie z nimi.”, ).
Mówią też o trudach zawodu (Barbara Pietkiewicz: "Jeśli przede mną na miejsce trafili dziennikarze z telewizji albo z "Faktu”, to sprawa jest spalona. Ludzie są tak zniechęceni ich tupetem, bezczelnością , że mam podwójnie ciężką pracę”).
Choć każdy z nich ma swój własny styl pracy to są pytania, które zadają sobie wszyscy. To pytania o granice, które wolno (nie wolno?) reportażyście przekraczać. O to, czy autor powinien pomagać tym, o których pisze? Czy ma prawo okazywać emocje? Ilu reporterów, tyle odpowiedzi.