Kierowców cieszy nie tylko budowa S17, ale także remonty dróg krajowych i wojewódzkich. Dzięki doskonałej pogodzie w solidnym tempie idą prace na drogach numer 48 i 815
Droga krajowa numer 48. – Trwają właśnie prace na odcinku od Krępy do połączenia z S19 na węźle Kock Północ – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jest to najbardziej zdegradowany odcinek tej trasy. W ramach gruntownej przebudowy jezdnię poszerzono do 7 m z jednoczesnym wzmocnieniem jej konstrukcji. Umożliwi to poruszanie się tędy 40-tonowych ciężarówek. – Przebudowywane są także skrzyżowania z drogami bocznymi. Skorygowany zostanie przebieg niwelety drogi, przebudowane i wyremontowane odwodnienie drogi wraz z remontem czterech mostów – dodaje Nalewajko.
Wygląd zmienią istniejące zatoki autobusowe. Zbudowane zostaną także drogi dojazdowe i chodniki.
– Zakres prac wydłużyliśmy o dodatkowe ponad 1,4 km, czyli o stary odcinek DK19 do węzła Kock Północ, na którym przeprowadzony zostanie remont nawierzchni i odwodnienia drogi – dodaje rzecznik.
Remont drogi krajowej 48 od Dęblina do Kocka zakończy się jesienią przyszłego roku. W ramach tej przebudowy metamorfozę przejdzie skrzyżowanie w Moszczance, które zamieni się w rondo.
Każdy dzień dobrej pogody sprzyja także drogowcom pracującym przy remoncie drogi 815 z Lubartowa do Parczewa. Ten odcinek był także utrapieniem dla kierowców, bo nawierzchnia przypominała kartoflisko. Ta trasa jest o tyle ważna, że poprzez Kock i „48” ułatwi dojazd do przyszłej S19.
Według oficjalnej nomenklatury powstanie droga klasy „G”, dostosowana do obsługi 40-tonowych ciężarówek. Szerokość pasów ruchu zostanie zwiększona z 3 do 3,5 metra. Drogowcy wybudują również pobocza o szerokości 1,5 metra. Na całym odcinku zaprojektowano ścieżkę rowerową oraz 40 zatok autobusowych.
Remont tej drogi zakończy się pod koniec 2019 roku lub w pierwszej połowie 2020 r., w zależności od warunków pogodowych. Jak zawsze w trakcie remontów pod ruchem, kierowcy muszą być przygotowani na spore utrudnienia. Na remontowanym odcinku działa 10 wahadeł, dlatego lepiej wybierać alternatywną trasę.
Zakres planowanych prac jest olbrzymi. Od wymiany nawierzchni, podbudowy po przebudowę infrastruktury. Plan zakłada budowę 32 obiektów inżynierskich, w tym przebudowę i budowę sześciu mostów. Największym wyzwaniem będzie wymiana mostu nad Wieprzem w Szczekarkowie. Całkowita wartość remontu to aż 260,3 mln zł.