Ratusz postanowił: w Al. Racławickich i ul. Lipowej zostaną wydzielone z jezdni pasy ruchu przeznaczone dla pojazdów komunikacji miejskiej. Ale trochę na to poczekamy
Przyjęty przez miasto projekt buspasów jest uzależniony od powstania nowej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych naprzeciw rektoratu Uniwersytetu medycznego. Właśnie ta sygnalizacja ma najpierw dawać zielone światło jadącym do centrum autobusom i trolejbusom, a dopiero później pozostałym pojazdom. Ma to pozwolić autobusom na swobodną zmianę pasa ruchu na ten służący do jazdy na wprost w Krakowskie Przedmieście.
http://get.x-link.pl/9bf02454-8de4-e9cc-5967-2e51c8c9c40d,36e87dbe-d58e-8004-5313-b64c835b5bd1,embed.html
Gdzie buspasy
Ratusz rozważał dwa rozwiązania: czekać do planowanej przebudowy Al. Racławickich i wpisać w jej projekt nowe światła, albo wcześniej postawić tam sygnalizację. Urzędnicy postanowili, że poczekają.
Projekt zakłada, że buspasy będą wydzielone na ciągu od ronda Honorowych Krwiodawców do al. Piłsudskiego. Dodatkowe światła pojawią się również przy skrzyżowaniu z Puławską. A ul. Lipowa przed Plazą zostanie poszerzona o dodatkowy pas do skrętu w prawo w ul. Obrońców Pokoju.
Pojedziemy inaczej
Na kilku skrzyżowaniach zmieni się też organizacja ruchu. Jadący od ronda nie będą mogli skręcić w lewo w Puławską, Głowackiego, Sądową i Okopową. Na Sądowej zmieni się kierunek ruchu, ulica będzie prowadzić w stronę Lipowej, a u jej wylotu stanie nakaz skrętu w prawo.
Jadący w przeciwnym kierunku dostaną zakaz skrętu w lewo w Rowerową, Skłodowskiej i Spadochroniarzy. Nakazy skrętu w prawo mają być umieszczone u wylotu ul. Sztajna, Rowerowej i Puławskiej.
Koncepcja zakłada również sporą zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Lipowej, Okopowej i Skłodowskiej. Nie będzie już można wjeżdżać w ul. Skłodowskiej z ul. Lipowej, nawet skręcając w prawo. Możliwy będzie tylko wjazd z Okopowej.
Co z rowerzystami?
Ratusz zakłada, że projekt przebudowy Al. Racławickich będzie uwzględniać także udogodnienia dla rowerzystów. Cykliści od dawna proponują m.in. wytyczenie ścieżki w chodniku biegnącym wzdłuż Ogrodu Saskiego.