Startuje kolejna edycja Restaurant Week. W Lublinie odbywa się po raz siódmy i tym razem zaprasza do siebie kilkanaście restauracji.
Idea jest taka, żeby zaprosić gości do restauracji. Wielu z klientów wręcz namówić, aby przyszli zjeść do konkretnego lokalu po raz pierwszy. Dla restauracji to także korzyść, bo w taki sposób mogą sobie wypełnić lokal w słabsze dni i godziny.
Od 22 marca do 30 kwietnia potrwa Restaurant Week, a w Lublinie impreza – choć stosowniej należałoby nazwać ją festiwalem – a to będzie już siódma edycja.
Jaka jest idea Restaurant Week? Polega ona na tym, że w wybranej przez siebie restauracji, spośród tych uczestniczących w festiwalu, można zjeść 3-daniowy posiłek w cenie 69 zł. Szefowie kuchni przygotowują specjalne menu składające się z przystawki, dania głównego i deseru.
– To będzie ramen warzywny – mówi o deserze Alon Than ekspert sushi, mistrz świata z 2015 roku, który swoim nazwiskiem firmuje Kago Sushi na Starym Mieście w Lublinie. Oprócz tego lokalu w festiwalu bierze udział też 12 restauracji w Lublinie. Na liście są:
- Trzy Romanse – Hotel Wieniawski
- Central Park Family Restaurant
- Frizzante
- Małe Indie
- Mercure
- Niepospolita
- Nieznana by IBB Grand Hotel
- Perłowa Pijalnia Piwa
- Sweet & Spicy
- The Olive
- Vinna
- Zielony Talerzyk
W ubiegłorocznej edycji najwięcej gości przyszło do restauracji w hotelu Mercure.
Kago Sushi jest tegorocznym debiutantem. Restauracja działa od siedmiu miesięcy. I o to także chodzi w Restaurant Week. Celem akcji jest wypromowanie nowych lokali, sprawienie, żeby klienci je poznali.
– Cena za posiłek to 69 złotych. Normalnie, w inne dni taki posiłek kosztowałby dwa razy więcej – mówi Monika Wójcik, współwłaścicielka Kago Sushi. Jeszcze kilka lat temu pojechała do Warszawy i szukała tam pracy. Zatrudniła się jako kelnerka w stołecznej „szuszarni” Alona Thana. – To jak historia Kopciuszka. Awansowałam na menadżera, ale przyszła pandemia. Potem powiedzieliśmy sobie z mężem, że wracamy w rodzinne strony. Postanowiliśmy otworzyć restaurację. Od pomysłu do realizacji minęło 1,5 roku – opowiada Wójcik.
W tym roku Restaurant Week odbywa się pod hasłem „Food Sounds Good”, co oznacza, że jedzenie brzmi dobrze. Tu chodzi o dźwięki. Te wydobywające się z kuchni, z sali jadalnej. Ważna jest też muzyka, bo od niej zależy odbieranie niektórych smaków.
Aby skorzystać z oferty, trzeba wejść na stronę restaurantclub.pl, a tam wybrać miasto, menu, restaurację i termin.