Prezydencki projekt koncepcji ruchu rowerowego w mieście przyjęli podczas dzisiejszej sesji lubelscy radni. Dokument wymienia m.in. trasy, które powinny być zbudowane w przyszłym roku i określa, ile stojaków rowerowych powinno być przy nowych budynkach.
Na przyszły rok prezydent proponuje
*modernizację chodnika wzdłuż al. Andersa od ul. Koryznowej do mostu na Bystrzycy
*wyznaczenie pasów rowerowych od starego mostu na ul. Zamojskiej i Wyszyńskiego do Królewskiej *wydłużenie alejki między Czubami i LSM do ul. Armii Krajowej
*pasy rowerowe na Gazowej od Krochmalnej do dworca
*remont chodników z budową ścieżki rowerowej przy al. Kompozytorów Polskich od Koncertowej do Smorawińskiego
*ścieżka wzdłuż al. Unii Lubelskiej od al. Tysiąclecia do ronda przy Gali
*30 stojaków na jednoślady koło lubelskich szkół
*droga rowerowa wzdłuż Lwowskiej od ronda Berbeckiego do ul. Podzamcze.
Koncepcja mówi też, że ścieżki powinny mieć jak najmniejszy spadek i jak najrzadziej krzyżowały się z innymi drogami. Dopuszcza też wydzielanie tzw. kontrapasów umożliwiające dwukierunkowy ruch rowerów na ulicach z ruchem jednokierunkowym.
Dokument przewiduje m.in. wpisanie do planów zagospodarowania przestrzennego minimalnej liczby parkingów dla jednośladów przy nowych obiektach. I tak w osiedlach na każde nowe mieszkanie o powierzchni do 50 mkw. musiałoby przypadać jedno takie miejsce, a na mieszkanie do 100 mkw. dwa miejsca dla rowerów.
Inwestorzy budujący duże centra handlowe musieliby tworzyć jedno miejsce dla roweru na każde 150 mkw. powierzchni handlowej. W przypadku uczelni limit wynosiłby jeden stojak na ośmiu studentów.
Jest to m.in. modernizacja chodnika wzdłuż Andersa, pas rowerowy w ul. Zamojskiej i Wyszyńskiego, przedłużenie do ul. Armii Krajowej alejki na dnie wąwozu między LSM a Czubami, remont chodników z budową ścieżki przy al. Kompozytorów Polskich od Koncertowej do Smorawińskiego, ścieżka wzdłuż al. Unii Lubelskiej.