Wielu przedsiębiorców wybierając się na wszelkiego rodzaju targi, szkolenia biznesowe lub konferencje, zastanawia się, jak sprawić, by firma na długo została w pamięci uczestników wydarzeń. Na szczęście istnieje wiele sposobów na promocję firmy, które będą przypominać potencjalnym klientom o Twojej działalności. Jakie są najpopularniejsze sposoby reklamowania przedsiębiorstwa?
Postaw na prostotę
Nie warto zasypywać potencjalnych klientów i przechodniów różnego rodzaju plakatami i ulotkami, których otrzymają pewnie sporo podczas wydarzenia i będą trzymać je w kieszeni lub wyrzucą je do najbliższego kosza. Zamiast tego warto wybrać proste materiały reklamowe, które będą zarówno przykuwać uwagę odbiorcy, jak i spełnią użyteczną funkcję. Co zatem warto wybrać, aby skutecznie reklamować firmę podczas eventów?
Torby
Papierowe torby reklamowe z nadrukowanym logo lub podstawowymi informacjami o firmie to jeden z najpopularniejszych sposobów dyskretnego promowania marki. Warto zaznaczyć, że wcale nie trzeba być nachalnym przedsiębiorcą, aby wręczyć przechodniom taką torbę. Wystarczy zaprosić ich do wzięcia udziału w prostym konkursie, a nagrody schować w torbie reklamowej, lub, po prostu, podarować im mały upominek za odwiedzenie stoiska lub wysłuchanie wykładu.
Zaletami toreb papierowych są przede wszystkim mały rozmiar, lekkość i poręczność. Co więcej, na takich torbach wydrukować możesz każdy projekt — od prostego napisu po skomplikowaną grafikę w kolorach Twojej firmy. Warto wspomnieć, że jeśli torba będzie atrakcyjnie zaprojektowana, Twój potencjalny klient może wykorzystać ją np. jako torba na drobne codzienne przedmioty, a to pozwoli pokazać Twoją markę jeszcze większej ilości osób.
Ekskluzywne torby papierowe mogą być wykonane z papieru o różnej strukturze. Wyróżniamy torby laminowane jednolite lub kolorowe, matowe lub błyszczące, zabezpieczone aksamitną, przyjemną w dotyku folią, lub zabezpieczone folią odporną na wszelkie zarysowania. Co więcej, do każdej torby można dodać uszlachetnienia, m.in.: zadrukowanie wnętrza torby, nadanie połysku wybranym elementom grafiki, tłoczenie, czy hot-stamping (wtłaczanie na gorąco złotej folii pokrywającej wybrane elementy). Wybór atrakcyjnych uszlachetnień sprawi, że torba będzie się świetnie prezentować, a klient chętnie z niej skorzysta na co dzień.
Kolejną zaletą papierowych toreb reklamowych jest możliwość wyboru dowolnego uchwytu zamykającego. Uchwyt może mieć zastosowanie nie tylko zakrywające zawartość torby, ale także spełniać walory estetyczne. Torba reklamująca Twoją firmę może być więc wykończona:
- Uchwytem sztancowanym z klapką zamykającą lub rzepem — Taśma dwustronna lub rzep, znajdujące się po wewnętrznej stronie klapki pozwolą w szybki i wygodny sposób otwierać i zamykać torbę. Uchwyt dodatkowo może zostać ozdobiony kokardą.
- Tasiemką wklejana w górną zakładkę torby — Poza zwykłym uchwytem, torba otrzymuje zamknięcie w postaci tasiemki, która po związaniu w kokardę zakrywa zawartość torby.
- Zamknięciem szczelinowym z tasiemką do zawiązania kokardy — Po obu stronach torby znajdują się otwory, do których wkładana jest tasiemka. Po jej zawiązaniu torba zamyka się, a całość prezentuje się niezwykle elegancko.
Drobne gadżety
Ciekawym sposobem na promocję firmy są gadżety w formie długopisów, ołówków, smyczy, kubków czy kalendarzy kieszonkowych. Na każdym z tych przedmiotów możesz nadrukować lub wygrawerować logo firmy i podstawowe informacje kontaktowe, tym samym przypominając potencjalnemu klientowi o swojej marce, podczas gdy ten będzie używał produktów.
Roll-upy reklamowe
Duże plakaty na specjalnych stojakach to świetna alternatywa dla wręczania przechodniom niewygodnych ulotek. Jeśli potencjalny klient zainteresuje się Twoją działalnością, na pewno zwróci uwagę na plakat. Na specjalnych płótnach możesz wydrukować cokolwiek chcesz — informacje o firmie, grafikę związaną z marką, przykładowe realizacje i wiele innych projektów.
Teczki i notesy
Do promocji swojej firmy możesz użyć prostego tricku. Przygotuj materiały reklamowe w postaci katalogów lub pigułek z informacjami, a podczas rozmowy z potencjalnym klientem i przedstawiania swojej oferty wręcz mu teczkę, w której schowa kartkę, na której notował niezbędne informacje, lub notes, w którym będzie mógł zapisywać to, czego się dowie. Na każdej kartce umieść nadrukowane logo firmy lub dane kontaktowe. Choć potencjalny klient z pewnością odwiedzi kilka innych stanowisk, przed oczami wciąż będzie miał Twoje logo, co być może skłoni go do podjęcia współpracy z firmą.
Zaprezentuj swoje realizacje
Jednym z błędów popełnianych przez wystawców jest brak przedstawienia swoich realizacji. Każdy może opowiadać potencjalnym klientom o swoich osiągnięciach, jednak nie przełoży się to na prawdziwe zainteresowanie produktem lub usługą, gdy ich po prostu nie zaprezentujesz! Jeśli jesteś fotografem — pokaż album z najlepszymi zdjęciami, które wykonałeś. Jeśli tworzysz filmy — zabierz ze sobą ekran lub laptopa, na którym wyświetlisz realizacje. Zajmujesz się robótkami ręcznymi?
Przynieś kilka swoich prac. Prowadzisz szkołę nauki jazdy? Pokaż osiągnięcia kursantów. Wszystko, co chcesz sprzedać, musisz pokazać potencjalnemu klientowi jako prawdziwy, „namacalny” produkt.
Podsumowanie
Promocja firmy nie może być zbyt nachalnym przedsięwzięciem. Pamiętaj, że żaden potencjalny klient nie lubi być zasypywany nadmiarem informacji i materiałów reklamowych. Podstawą jest odpowiednio przygotowane, atrakcyjne stanowisko, proste komunikaty i pozwolenie klientowi samemu zdecydować, czy zechce on podjąć współpracę z Twoją marką.