Kiedy firma decyduje się na zamówienie odzieży reklamowej, powinna zwrócić baczną uwagę na jej jakość. Ostatecznie bowiem to ona będzie mieć bowiem kluczowe znaczenie dla efektów, jakie przyniesie kampania z udziałem ubrań reklamowych. Odzież wysokiej jakości jest bardziej wytrzymała i dłużej będzie w stanie reklamować firmę. Do tego jakościowe ubrania wspierają pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa - są dla niego lepszą wizytówką niż tandetne i tanie. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze odzieży reklamowej dobrej jakości?
Skład i jakość materiału ubrań reklamowych
Podstawa to wysokiej jakości materiał. Przy zamawianiu odzieży reklamowej warto zwrócić uwagę na skład tkanin czy dzianin, z których jest uszyta. W większości przypadków warto wybierać takie, których podstawą jest bawełna, ewentualnie z domieszkami syntetycznych tkanin. Dzięki nim może być nieco bardziej elastyczna.
To właśnie bawełna jest najbardziej przyjazna dla skóry, zapewnia jej dobrą oddychalność. Syntetyki wybieraj tylko wtedy, kiedy celujesz w koszulki sportowe czy reklamowe ubrania termoaktywne. Szczególnie dokładnie wybieraj materiały na odzież reklamową przeznaczoną dla dzieci.
Zawsze sprawdzaj wytrzymałość materiału. Przy grubszych, takich jak polary czy bluzy, wybieraj bardziej “mięsiste” opcje.
Gramatura odzieży reklamowej
Istotna jest też gramatura ubrań reklamowych. Dopasuj ją do przeznaczenia odzieży reklamowej, ale wybieraj raczej ubrania o nieco wyższej gramaturze materiału. Im jest on bowiem grubszy, tym większa szansa, że będzie wytrzymały. Jeśli jest taka możliwość, sięgnij też po materiały z wykończeniem antypilingowym. Nie będą się mechacić.
Staranność wykonania
Odzież reklamowa musi być starannie wykonana. Warto zerknąć przede wszystkim na szwy. Powinny być mocne i dokładnie wykończone. Najlepiej też, by nie były zbyt widoczne. Zwróć uwagę na wszelkie dodatkowe elementy - kaptury przy bluzie, mankiety przy koszuli, zamki przy ubraniach na suwak. To właśnie w takich miejscach najczęściej zdarzają się uszkodzenia. A kiedy się pojawią, ubrania reklamowe szybko wylądują na dnie szafy i przestaną spełniać swoją funkcję.
Dostępność rozmiarów
Przy zamawianiu ubrań reklamowych wybieraj takie, które są dostępne w wielu rozmiarach. Dzięki temu będziesz w stanie trafić ze znakowaną odzieżą do większej grupy osób. Jeśli dostępność rozmiarów nie jest zbyt duża, lepiej zdecydować się na uniwersalne dodatki. Czapki z daszkiem czy chusty typu buff pasują na każdego.
Wytrzymałość wzorów znakujących odzież
Na jakość i ogólny wizerunek odzieży reklamowej wpływ ma również sposób jej znakowania. Kiepskiej jakości nadruk, który szybko wyblaknie lub odpadnie, nie świadczy dobrze o firmie. Wybierz więc jak najbardziej wytrzymałą metodę znakowania. Przy prostych wzorach idealny będzie haft komputerowy, przy bardziej skomplikowanych sitodruk. Obie te techniki gwarantują, że logo długo przetrwa bez szwanku. Na jasnych ubraniach syntetycznych podobne zalety ma sublimacja.
Podsumowanie: najważniejsze wyznaczniki dobrej jakości odzieży reklamowej
Odzież reklamowa dobrej jakości powinna być wykonana z wysokojakościowego materiału. Najlepiej sprawdza się zwykle bawełna z niewielkimi domieszkami. Lepiej wybrać ubrania o nieco wyższej gramaturze materiału. Powinny być starannie wykonane, dobrze i dokładnie zszyte. Do tego zwróć uwagę na dostępność rozmiarów, a także wytrzymałość znakowania.