Profesjonalna odzież firmowa jest ważnym elementem komunikacji wizualnej marki oraz budowania pozytywnego wizerunku zarówno wśród pracowników, jak i klientów. Odzież reklamowa z logo twojej firmy sprawdzi się świetnie również na różnych akcjach promocyjnych, imprezach, kampaniach reklamowych i innych eventach. Jakie techniki znakowania odzieży wybierać? Na co zwrócić szczególną uwagę? Sprawdź koniecznie!
Odzież firmowa - na co zwrócić uwagę?
Odpowiednio oznakowane polary firmowe, koszulki polo czy koszule firmowe to świetny nośnik reklamy, a profesjonalne nadruki np. z logo firmy, sprawią, że nasza marka będzie jeszcze bardziej rozpoznawalna na rynku. Dlatego warto zainwestować w dobrej jakości ubrania firmowe oraz profesjonalne znakowanie. Odpowiednio ubrana kadra jest jednym z najlepszych gwarantów jakości świadczenia naszych usług. Jakie elementy garderoby składają się najczęściej na odzież roboczą, firmową lub reklamową? W zależności od rodzaju pracy i piastowanego stanowiska mogą to być:
- T-shirty (koszulki firmowe z krótkim rękawem),
- koszule,
- bluzy,
- fartuchy,
- spodnie,
- kombinezony,
- peleryny,
- ochraniacze,
- kapelusze
- berety,
- czapki,
- i wiele innych.
Warto zainwestować także w odzież wierzchnią dla pracowników (bluzy, polary, kurtki, bezrękawniki itp.). Ubiór powinien być wygodny w codziennym użytkowaniu i nie może ograniczać swobody ruchów. Jeżeli wybraliśmy już wszystkie potrzebne elementy odzieży, czas na odpowiednie znakowanie.
Jak znakować odzież reklamową i firmową? - Rodzaje znakowania
To, jakie znakowanie wybierzemy, zależy od rodzaju i gatunku materiału, z jakiego zrobione są nasze ubrania robocze, odzież firmowa oraz reklamowa. Duże znaczenie ma również wybrana kolorystyka grafiki oraz stopień skomplikowania wzoru.
Haft komputerowy
Nowoczesny haft komputerowy wykonują specjalne maszyny, którymi steruje komputer. Cały proces jest zautomatyzowany, co sprawia, że efekt będzie niezwykle precyzyjny. Wybierając oznakowanie haftem, możemy być pewni, że logo firmy widniejące na odzieży firmowej stanie się odporne na pranie i prasowanie.
Haft warto wybrać do oznakowania czapek, plecaków, koszulek, polarów, akcesoriów firmowych i reklamowych, a także eleganckiej odzieży biznesowej, która ma pełnić funkcję reprezentacyjną. Wybierajmy go wówczas, gdy chcemy oznakować odzież w znacznie większym nakładzie. Zredukuje to koszty przygotowania programu hafciarskiego.
Haft jest niezwykle elegancką i prestiżową metodą oznakowania, a dzięki dużej ilości dostępnych kolorów, można tworzyć różnokolorowe logotypy. Pamiętajmy jednak, że metoda ta nie pozwoli nam odwzorować przejść tonalnych.
Sitodruk
To metoda, w której tworzy się matrycę sitodrukową oraz wykorzystuje różne farby. W czasie drukowania kolor jest nanoszony na powierzchnię siatki i przeciska się przez wolne oczka prosto na znakowane produkty. Dzięki temu otrzymujemy efektowne nadruki. Farby można mieszać, a to pozwala uzyskać nam zarówno jednokolorowe, jak i wielokolorowe logotypy.
Taki nadruk najlepiej sprawdzi się na bawełnie, poliestrze, tekstyliach takich jak np. torby, bluzy, koszulki i topy. Metoda ta pozwala nam zadrukować duże powierzchnie.
Prawidłowe naniesienie nadruku tą techniką sprawia, że nie ulegnie on zniszczeniu w czasie użytkowania oraz prania, nawet w temperaturach do 80 stopni. Jeżeli jednak planujemy wykonać kolorowe grafiki, będą one opłacalne przy wysokich nakładach druku. Wynika to z konieczności stworzenia odpowiedniej matrycy. Pamiętajmy jednak, że ten rodzaj nadruku stosuje się tylko na materiałach płaskich.
Druk DTG
To nowoczesna technika, druk cyfrowy o niezwykłej precyzji i dokładności. Stosowanie jej, pozwala nam oddać wszystkie elementy projektu, nawet te najdrobniejsze. Wykorzystywana jest najczęściej do znakowania odzieży bawełnianej, np. bluz reklamowych czy koszulek. Odzież reklamowa z nadrukiem metodą DTG sprawdzi się zarówno przy niskim, jak i wysokim nakładzie. To ciekawa alternatywa dla sitodruku.
Druk sublimacyjny
Sublimacja jest techniką polegającą na nanoszeniu tuszy na papier do sublimacji i wtopieniu pigmentu w materiał. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasza odzież robocza, odzież techniczna czy reklamowa oraz akcesoria firmowe z logo, będą prezentowały się niezwykle estetycznie i profesjonalnie. Taki nadruk cechuje się bardzo wysokim stopniem trwałości oraz pozwala zachować właściwości materiału, a znakowanie jest niewyczuwalne w dotyku. Co więcej, miejsce, w którym zdecydujemy się wykonać nadruk, będzie w pełni przepuszczać powietrze. Technika ta sprawdzi się zarówno przy wysokich, jak i niskich nakładach. Można nią wykonywać nadruki wielokolorowe oraz jednokolorowe.
Tą metodą z powodzeniem oznaczymy odzież reklamową sportową, ale idealnie sprawdzi się również na bluzach i topach. Nadruk ten wykonuje się na jasnych materiałach, które mają minimum 60-70% poliestru.
Termotransfer
Logo nadrukowywane tą metodą zostaje wgrzane w odzież z folii termotransferowej, która została wcześniej zabarwiona i odpowiednio wycięta. Takim nadrukiem możemy ozdobić kurtki, odzież softshellową, dresy oraz koszulki. Technika ta może zostać zastosowana zarówno na bawełnie, poliestrze, jak i domieszkach. To bardzo wytrzymała metoda, a nadrukowane logo i znaki firmowe będą odporne na pranie nawet w temperaturach do 80 stopni.
Metoda ta sprawdzi się podczas łączenia wielu kolorów. Jednak nie pozwala ona uzyskać nam przejść tonalnych, a odzież nie może być prasowana.
Druk cyfrowy
Odmiana termotransferu. To idealne rozwiązanie do twojej firmy, jeżeli planujesz zlecenie niskobudżetowe. Takim nadrukiem można opatrzyć materiały bawełniane, poliestrowe oraz te, z domieszkami. Sprawdzi się również na odzieży reklamowej lub jeżeli chcemy wydrukować hasło reklamowe na materiałach promocyjnych.
Metoda ta pozwala na nadruk różnobarwnych grafik z przejściami tonalnymi. Niestety, odzież z nadrukiem w technologii cyfrowej może być prana tylko w temperaturze sięgającej maksymalnie 40 stopni.
Druk flex/flock
Technika ta polega na wgrzaniu w materiał folii flex lub flock, na której przygotowano grafikę. Folia flex jest gładka, natomiast flock ma strukturę meszku. Taki nadruk jest trwały, a jego zastosowanie umożliwia nam użycie różnych kolorów, w tym także srebrnego oraz odblasku. Sprawdzi się na wielu podłożach, od obuwia roboczego po różne rodzaje odzieży wierzchniej.
Odzież reklamowa i firmowa - podsumowanie
Zastosowanie odpowiedniej techniki znakowania odzieży pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji, a hasła reklamowe i logo zdobiące odzież firmową będą jedną z form promocji marki. Jednak to, jaką technikę oznakowania wybierzemy, zależy m.in. od materiału, który ma być opatrzony nadrukiem, naszego budżetu, wielkości nakładu, przeznaczenia produktu oraz wielu innych czynników.
Nadruki cieszą się popularnością wśród oznakowania koszulek z krótkim rękawem, odzieży ochronnej, odzieży firmowej roboczej czy różnego rodzaju akcesoriów. Taką metodą często oznacza się także ubrania reklamowe. Haftem natomiast znakuje się elegancką odzież firmową i koszule, ale także polary, czapki z daszkiem i wiele innych.
Nadruki na odzieży reklamowej i firmowej to istotny element komunikacji wizualnej naszej firmy. Zadbajmy więc nie tylko o prawidłową technikę oznakowania, ale również o to, by nasza odzież firmowa i reklamowa cechowała się dobrą jakością.