Organizacyjne i kadrowe przetasowania w Urzędzie Miasta. Piotr Tutak, dotychczas doradca prezydenta, będzie naczelnikiem jego gabinetu. Wygrał konkurs na to stanowisko.
Przez ponad 13 lat pracował w instytucjach administracji samorządowej oraz rządowej, m.in. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Co w tej sytuacji stanie się ze stanowiskiem doradcy prezydenta? - Na razie nie będzie tego stanowiska. Jednak prezydent Dariusz Stefaniuk nie wyklucza czasowego powoływania innych doradców do pomocy w najważniejszych dla Urzędu Miasta kwestiach - odpowiada Trantau. - Z ogromnej wiedzy Piotr Tutaka prezydent będzie mógł i chce korzystać dalej. Jednak teraz dojdą mu nowe obowiązki- dodaje rzecznik.
W środę magistrat ogłosił nabór na kolejne dwa kierownicze stanowiska - na naczelnika Wydziału Inwestycji oraz kierownika Referatu Nadzoru Właścicielskiego. Aplikacje można składać do 16 marca. Czy będą inne konkursy na urzędnicze posady? - Dokładna ilość naborów nie jest jeszcze znana. Będzie ich kilka. Zależne jest to m.in. od rozmów z pracownikami. Przewidziane są także awanse wewnętrzne kompetentnych pracowników, lecz niedocenianych przez poprzednie władze- tłumaczy rzecznik prezydenta Białej Podlaskiej.
Związane jest to m.in. z nowym Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta. Ma być efektywniej i przyjaźniej dla mieszkańców. - Zakończył się proces optymalizacji struktury organizacyjnej Urzędu Miasta. W związku z koniecznością przeprowadzenia zmian zmierzających do usprawnienia funkcjonowania magistratu oraz podniesienia efektywności jego działania, wprowadzony został nowy regulamin organizacyjny - tłumaczy Trantau. - Jest to początek działań audytorskich zapowiedzianych przez prezydenta Dariusza Stefaniuka. Uporządkowanie pracy magistratu to jedna z obietnic wyborczych - przypomina rzecznik.
- Cały proces wdrażania nowego regulaminu potrwa około dwóch miesięcy - zapowiada rzecznik prezydenta.
Przestaje obowiązywać dotychczasowy regulamin, który zarządzeniem poprzedniego prezydenta, nadano 28 kwietnia 2014 roku.
Najważniejsze zmiany
* Wydział Strategii i Rozwoju będzie Wydziałem Polityki Gospodarczej, Rozwoju i Promocji. W swojej strukturze będzie miał nowy Referat Nadzoru Właścicielskiego. Komórka ma m.in. sprawować kontrolę nad spółkami miejskimi.
* Przy Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami pojawia się nowy Referat Lokali Mieszkalnych, który będzie sprawować pieczę na lokalami w zasobie miasta.
* Wydział Spraw Społecznych staje się Wydziałem Polityki Społecznej, w ramach którego wyodrębniono nowy Referat Kultury, Sportu i Turystyki.
* Z kolei, podlegający Wydziałowi Gospodarki Komunalnej Referat Gospodarowania Odpadami zmienia nazwę na Referat Ochrony Środowiska.
* A Wydział Informatyki i Łączności będzie teraz tylko referatem.