Japonia chce zwiększyć przewóz towarów do Unii Europejskiej. Ostatnio przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury tego kraju odwiedzili rejon przeładunkowy w Małaszewiczach w powiecie bialskim.
Spółka Cargotor z grupy PKP Cargo chce zbudować tu ogromny park logistyczny. Małaszewicze to obecnie największy suchy port w tej części Europy. Cargotor zamierza pobić kolejny rekord i stworzyć tu największy park logistyczny w Europie. – O powierzchni 30 km kwadratowych z najnowocześniejszym układem torowym i rozwiązaniami w zakresie systemów sterowania ruchem kolejowym – mówił nam niedawno prezes spółki Andrzej Sokolewicz. Wszystko za – bagatela– ponad 3 mld złotych. Pieniądze mają pochodzić z budżetu państwa i Unii Europejskiej.
Kilka dni temu, z wizytą studyjną w Małaszewiczach była delegacja z Japonii. – Chodziło o weryfikację możliwości operacyjnych całego eejonu przeładunkowego Małaszewicze w kontekście możliwości zwiększenia przewozu ładunków kontenerowych w tranzycie pomiędzy Japonią i Unią Europejską– zaznacza Marcin Dajos konsultant ds. komunikacji biznesowej. Goście zobaczyli m.in. obiekty infrastruktury kolejowej istotne dla procesu przewozu i przeładunku towarów kontenerowych.
Dzięki planowanemu parkowi logistycznemu przepustowość Małaszewicz ma się zwiększyć aż czterokrotnie. Budowa ma się rozpocząć pod koniec 2021 roku i potrwać aż do 2028.