Naszą czytelniczkę zdziwił widok na parkingu przy markecie Biedronka w Międzyrzecu Podlaskim. Na parkingowym miejscu dla niepełnosprawnych stoi bowiem wiata z wózkami sklepowymi.
Dokładnie chodzi o Biedronkę przy ulicy Brzeskiej. – To właśnie nasz wschód i pomysłowość ludzka – stwierdza pani Magdalena. – Przykre jest to, że ktoś uznał, że aby uzyskać miejsce na wózki zakupowe poświęcono właśnie miejsce dla niepełnosprawnych klientów, a nie zwykłe miejsce parkingowe, których przecież nie brakuje – komentuje Paweł Iwaniuk, działacz na rzecz osób niepełnosprawnych z Białej Podlaskiej. – W Polsce wciąż są takie miejsca, w których ułatwienia dla osób niepełnosprawnych traktowane są jak przykry obowiązek, a nie coś normalnego i oczywistego. Kierownik sklepu zastawiając w ten sposób miejsce parkingowe, łamie przepisy i w najlepszym przypadku grozi mu mandat – dodaje Iwaniuk.
Z kolei biuro prasowe Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka zapewnia, że to rozwiązanie tymczasowe. – Namalowane oznaczenia pod wiatą i tablica obok niej były tam jedynie tymczasowo i zostaną zmienione w najbliższych dniach – zapewnia Daniel Jakubowski, odpowiedzialny m.in. za sklep Biedronka w Międzyrzecu Podlaskim. – Stanowiska postojowe dla osób niepełnosprawnych były i są nieprzerwanie dostępne dla klientów sklepu. Stanowiska te zostały ostatnio przeniesione i obecnie znajdują się one tuż obok wiaty z wózkami sklepowymi – podkreśla Jakubowski.
Wcześniej biuro prasowe zapewniało nas, że do przemalowania dojdzie jeszcze w środę.
Przypomnijmy, że coraz więcej parkingów przy marketach Biedronka jest płatnych. Za brak biletu można zapłacić karę. Tak jest przy kilku sklepach w Białej Podlaskiej. Za 90 minut parkowania nic nie płacimy. Ale za każdą kolejną godzinę trzeba wydać po 2 zł. Tyle, że każdy parkujący musi pobrać bilet z automatu i umieścić go za szybą samochodu. W przeciwnym razie dostanie mandat w wysokości 150 zł.
Jak wynika z pierwszej polskiej edycji badania YouGov BrandIndex, najchętniej odwiedzanym przez Polaków sklepem jest właśnie Biedronka. Kupuje w niej aż 75 proc. konsumentów.