Koniec z koleinami i dziurami na bialskiej obwodnicy. Modernizacja drogi ruszy wiosną, po wybraniu wykonawcy.
- Jadę tędy z duszą na ramieniu. Wszędzie koleiny i ogromne doły - mówi wzburzony Radosław Nitychoruk
- Szczególnie niebezpieczne jest skrzyżowanie z drogą prowadzącą na Białystok - dodaje Marek Łysakowski, prezes Automobilklubu Bialskopodlaskiego. - Było tam bardzo dużo wypadków.
Kierowcy i straż miejska wciąż alarmują o nowych koleinach i ubytkach w asfalcie. - Dziury są łatane na bieżąco, gorzej jest z koleinami wybitymi przez potężne tiry - mówi Henryk Nędziak, zastępca komendanta bialskiej Straży Miejskiej. - Gruntowna modernizacja bialskiego odcinka krajowej "dwójki” to konieczność..
Zbigniew Szepietowski, zastępca dyrektora lubelskiego Oddziału GDDKiA poinformował nas, że trwa już procedura przetargowa na wykonanie modernizacji obwodnicy. - W marcu wybierzemy najtańszą ofertę. Liczymy, że wreszcie nie będzie zaskarżeń i szybko uda się ruszyć z pracami. Przebudowę chcemy zakończyć w 2009 roku - mówi Szepietowski.
W ramach modernizacji ma powstać m.in. bezkolizyjne skrzyżowanie na drodze prowadzącej do Białegostoku i nowy most na Klukówce. Ponadto ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. - Oprócz remontu bialskiej obwodnicy, planujemy dokończyć modernizację drogi K 2 na odcinku Biała Podlaska-Terespol oraz od Siedlec do pow. bialskiego. Na te wszystkie zadania w obecnym roku GDDKiA przeznacza 160 mln zł - kończy dyr. Szepietowski.