

Od dziś, 15 maja, wyłączony z ruchu zostanie kolejny odcinek DK74: od Woli Radzięckiej do Smorynia. Tym samym kierowcy nie będą mogli korzystać z tej trasy na odcinku od końca obwodnicy Frampola do skrzyżowania z droga powiatową do Teodorówki. Związane jest to z rozbudową DK74 na odcinku ok. 7,4 km

– Objazd na trasie z Frampola do Szczebrzeszyna wyznaczono drogami wojewódzkimi 835 na odcinku Frampol–Biłgoraj oraz 858 na odcinku Biłgoraj–Szczebrzeszyn. Z tego odcinka ponownie będzie można korzystać w wrześniu – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie.
Na wyłączonych już z ruchu odcinkach, od końca obwodnicy Frampola do skrzyżowania z drogą lokalną przed Starą Wsią (długości ponad 1,3 km) oraz za skrzyżowaniem przed mostem na Białej Ładzie w Starej Wsi do skrzyżowania z drogą lokalną za miejscowością (ok. 600 m), rozebrano istniejącą nawierzchnię i rozpoczęto roboty ziemne. Podobnie będzie na kolejnym odcinku o długości blisko 3,5 km. Droga zostanie zbudowana praktycznie od podstaw tak, by mogły po niej poruszać się pojazdy o nacisku na oś 11,5 t.
Droga pomiędzy Frampolem i Gorajcem zostanie dostosowana do standardów dla drogi klasy GP, a jezdnia będzie miała szerokość 7 m i utwardzone pobocze. Krzyżujące się z nią drogi publiczne i wewnętrzne również zostaną przebudowane. Dla obsługi ruchu lokalnego powstaną drogi zbiorcze, bezpieczeństwo użytkowników trasy wspomagać będą bariery ochronne i oświetlenie drogowe. Poprawione zostanie odwodnienie drogi.
– Przypomnijmy, że umowę na rozbudowę DK74 pomiędzy Frampolem i Gorajcem podpisaliśmy jesienią ub. roku, a prace mają zakończyć się 2020 roku – dodaje rzecznik. Wykonawca rozbudowy, konsorcjum firm PBI Infrastruktura z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza, wycenił prace przy rozbudowie 7,4 km drogi na blisko 63 mln zł.
