

Codziennie giną drzewa wzdłuż drogi z Chełma do Hrubieszowa. Do końca czerwca zniknie ponad sto sztuk i to tylko w granicach miasta. Kolejne drzewa zostaną ścięte na przestrzeni 7 kilometrów aż do miejscowości Kamień. Powstaje tu ścieżka rowerowa

Zaraz po majówce firma PRD Lubartów rozpoczęła prace związane z budową ścieżki rowerowej oraz chodnika wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 844 z Chełma-Hrubieszowa. A to oznacza, że ścieżka rowerowa biegnąca wzdłuż ulicy Hrubieszowskiej zostanie przedłużona aż do odległego o 7 kilometrów Kamienia.
Oznacza to także unicestwienie ponad 100 dorodnych drzew i to tylko w granicach miasta. Z projektu wynika, że aby zrobić miejsce dla rowerzystów, trzeba będzie wyciąć wszystkie stojące na drodze inwestycji przydrożne drzewa.
W końcówce ul. Hrubieszowskiej trzeba wyciąć las.
– Projekt ścieżki rowerowej z Chełma do Kamienia został opracowany jeszcze na początku 2018 roku . Ze względu na fakt, iż ścieżka będzie przebiegać m.in. nieopodal lasu nie było możliwości zaprojektowania jej w taki sposób, aby całkowicie uniknąć wycinki drzew. Na całym odcinku budowanego ciągu pieszo-rowerowego przeprowadzona została inwentaryzacja drzewostanu, która wykazała, iż większość przeznaczonych do wycinki drzew nie jest w najlepszym stanie – mówi Damian Zieliński z Gabinetu Prezydenta Miasta.
Innego zdania są mieszkańcy położonych wzdłuż drogi posesji.
– Proszą spojrzeć na te pnie! Chore drzewa? Z takimi koronami? Bzdury opowiadają!
Ile drzew pójdzie pod topór?
– Wycinka drzew w granicach Chełma, planowana w związku z budową ciągu pieszo-rowerowego do Kamienia, została ograniczona do niezbędnego minimum i obejmie 102 drzewa, w znacznej większości schorowane. Każda wycinka drzew jest jednak rekompensowana nowymi nasadzeniami i podobnie będzie w tym przypadku – podkreśla Zieliński. – Nowe nasadzenia będą realizowane na jesieni tego roku.
W granicach miasta – wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 844 z Chełm-Hrubieszów – drzewa znikną aż do Kamienia. Większość z nich ma po kilkadziesiąt lat i rośnie w pasie drogowym. Teraz zostaną ścięte.
Ścieżka rowerowa z Chełma do Kamienia to część większego przedsięwzięcia.
Liderem projektu „Budowa niskoemisyjnego systemu transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym” jest Chełm, partnerami są otaczające miasto gminy Chełm i Kamień. Według koncepcji, ścieżki rowerowe na terenie trzech samorządów mają tworzyć jeden system, w którego skład wejdą ścieżki rowerowe w Depułtyczach Królewskich, Żółtańcach-Kolonii i nad zalewem w Żółtańcac w Horodyszczu-Kolonii, Parypsach, Stawie oraz ciąg pieszo-rowerowy w Strupinie Małym i wzdłuż drogi Chełm - Kamień.

