Samorząd Chełma chce wydać blisko 558 tys. zł na dodatkowe zajęcia z matematyki dla przyszłorocznych maturzystów. Ich starsi koledzy, podczas próbnej matury, potknęli się właśnie na tym przedmiocie.
– Dobra ocena z matematyki na świadectwie maturalnym to szansa na dostanie się na dobrą uczelnię – mówi Kasia Stasiuk z IV LO. – Dlatego bardzo bym się cieszyła, gdybym mogła wziąć udział w dodatkowych zajęciach.
Również Jakub Chrząstek liczy na to, że załapie się na udział w projekcie. – Nigdy nie byłem uprzedzony do matematyki i nawet ją lubię. Ale też przydałoby się trochę podciągnąć – mówi Kuba.
Na matematyce zależy również Eli Kamienieckiej, która już i tak raz w tygodniu pobiera korepetycje z tego przedmiotu. – Trening czyni mistrza – mówi. – Chyba właśnie w przypadku matematyki to porzekadło szczególnie się sprawdza.
Duże nadzieje z projektem wiążą nauczyciele matematyki. – To także dla nas dobra wiadomość – mówi Jerzy Świerkowski, matematyk w IV LO. – Rzecz w tym, że znaczna część gimnazjalistów przychodzi do nas kompletnie nieprzygotowana. Tymczasem, trzy lata to za mało, aby nadrobić zaległości. Wierzę, że uczniowie docenią tę ofertę i z niej skorzystają.
Projekt, nosi nazwę "Matura z matematyki”. To pomysł pracowników Wydziału Oświaty UM. Pieniądze na jego realizację pozyskali z Europejskiego Funduszu Społecznego.
– Przedsięwzięcie jest adresowane do uczniów pięciu chełmskich ogólniaków – mówi Piotr Rybak, kierownik projektu. – Obejmuje dodatkowe zajęcia wyrównawcze i przygotowujące do matury. W sumie może z nich skorzystać 300 uczniów drugich klas. Na początek wszystkich czeka test sprawdzający. Chcemy zdiagnozować ich poziom matematycznej wiedzy.
W szkołach już powoływane są komisje kwalifikacyjne. Rekrutacja rozpocznie się 15 stycznia i potrwa dokładnie miesiąc. Uczniowie będą musieli wypełnić formularz zgłoszeniowy, a szkolna komisja zadecyduje, czy uczeń kwalifikuje się do udziału w projekcie.
Warunkiem ma być m.in. co najmniej dobra ocena ze sprawowania i średnia ocena z matematyki nie niższa niż 2,5 i nie wyższa niż 3,5. W przypadku IV LO limit przyjęć to 60 uczniów. Czy tylu sprosta kryteriom? – Na pewno uda nam się wyselekcjonować taką grupę – zapewnia Świerkowski.
Projekt ma być sfinalizowany do końca czerwca. Potem 50 najlepszych uczestników ze wszystkich szkół wyjedzie na letni obóz, gdzie, chociaż już w formie rozrywkowej, nadal będą doskonalić matematyczną wiedzę.
Szkoły biorące udział w projekcie
– II Liceum Ogólnokształcące – 90 uczniów
– ZSE i III Liceum Ogólnokształcącego – 60 uczniów
– IV Liceum Ogólnokształcące – 60 uczniów
– Liceum Ogólnokształcącego nr VI przy ZSO nr 6 – 20 uczniów