Kolejna edycja przeglądu filmowego POST SCRIPTUM to 20 seansów (24 filmy) w terminie od 19 października do 25 stycznia 2014.
20-816 Lublin, ul. Kiepury 5a,
tel./fax 81 741 99 11, e-mail: jankie1@wp.pl
Wstęp na karnety:
Na cały program w cenie 85 zł, "10xS” – na dziesięć seansów oraz wejściówki jednorazowe w cenie 10,00 zł (z kartą promocyjną – 5 pokaz gratis).
DKF \"16” – przegląd filmowy POST SCRIPTUM 2013 PRIGRAM
26.10. sobota IMAGINE reż. Andrzej JAKIMOWSKI
27.10. niedziela MICHAEL HANEKE. ZAWÓD: REŻYSER reż. Yves MONTMAYEUR
9.11. sobota W CIENIU reż. David ONDŘÍČEK,
16.11. sobota RAJ: NADZIEJA reż. Urlich SEIDL
WEEKEND z "16”: FILMOWY KALEJDOSKOP
23.11. sobota 16:00 ŚWITEŹ reż. Kamil POLAK
oraz ŚWIATŁA WIELKIEGO MIASTA reż. Charles CHAPLIN
18:00 POLOWANIE reż. Thomas VINTERBERG
24.11. niedziela 16:00 ŻĄDZA BANKIERA reż. Costa GAVRAS
18:00 SENADA reż. Danis TANOVIĆ
30.11. sobota REŻYSERIA: WOODY ALLEN reż. Robet B. WEIDE
7.12. sobota 16:00 MAZUREK, JUTRO MNIE TU NIE BĘDZIE reż. Julia KOLBERGER
18:00 TANGO LIBRE reż. Frédéric FONTEYNE
WEEKEND z "16”: MUZYCZNE BRZMIENIA FILMOWEJ ŚCIEŻKI DŹWIĘKOWEJ
14.12. sobota 16:00 MIŁOŚĆ reż. Filip DZIERŻAWSKI
18:00 SUGAR MAN reż.: Malik BENDJELLOUL
oraz KOMEDA, KOMEDA reż. N. ZIÓŁKOWSKA-KURCZUK
15.12. niedziela 16:00 RODZINA MOJEJ ŻONY reż. B. KEATON, E.F.CLINE
(pokaz z muzyką na żywo w wykonaniu tapera)
oraz PRZYPADEK reż. Krzysztof KIEŚLOWSKI
18:00 W KRĘGU MIŁOŚCI reż. Felix VAN GROENINGEN
4.01. sobota IDA reż. Paweł Pawlikowski
11.01. sobota WE MGLE reż. Siergiej ŁOŹNICA
18.01. sobota BABCIA GANDZIA reż. Jérôme ENRICO
25.01. sobota POZYCJA DZIECKA reż. Călin Peter NETZER
Omówienia filmów - październik:
Nagrody: MFF Wenecja 2012 - Nagroda dla Najlepszej Aktorki, Nagroda Signis, MFF São Paulo 2012 - Nagroda dla Najlepszego Filmu, MFF Palm Springs 2012 - Nagroda FIPRESCI
Chasydzi fascynują trudną do zrozumienia umiejętnością pogodzenia ortodoksyjnej tradycji z wymogami życia w nowoczesnym społeczeństwie izraelskim. "Wypełnić pustkę” zabiera widza w najintymniejszą przestrzeń chasydzkiej rodziny. Osiemnastoletnia Shira po śmierci starszej siostry musi od nowa szukać swojego miejsca w społeczności. Jej osobiste szczęście zależy całkowicie od umiejętności odnalezienia się w relacjach z najbliższymi, które tylko pozornie są ściśle sformalizowane przez religię i tradycję.
"Wypełnić pustkę” to fascynujący obraz chasydzkiej społeczności widzianej oczami młodej kobiety, która musi wybierać pomiędzy pragnieniem serca a rodzinną powinnością. Historia niczym
z powieści Jane Austen - ale osadzona w realiach ortodoksyjnych Żydów z Tel Avivu, w świecie sztywnych reguł i wielowiekowej tradycji.
IMAGINE Polska/Francja/Portugalia 2012, reżyseria: Andrzej Jakimowski, obsada: Alexandra Maria Lara, Edward Hogg, David Atrakchi, Melchior Beslon (105')
Nagrody: WFF 2012 - najlepsza reżyseria, nagroda publiczności, LLF.2012 – "ZŁOTE GRONO za najlepszy film, FPFF w Gdyni'2013 – nagroda za najlepszy dźwięk
Bohaterowie "IMAGINE", pacjenci prestiżowej lizbońskiej kliniki zajmującej się niewidomymi, konstruują świat z otaczających dźwięków. (…)
Ian przybywa do lizbońskiej kliniki, by uczyć podopiecznych techniki echolokacji. Jest niewidomy, ale nie używa laski. Twierdzi, że wszystkie przedmioty da się usłyszeć. Stukając obcasami, potrafi usłyszeć krzesło podstawione przez młodych pacjentów kliniki w ramach dziecięcego żartu, szafę stojącą na korytarzu, nawet rower na szpitalnym dziedzińcu.
W ośrodku ma uczyć samodzielności – korzystania z przedmiotów codziennego użytku, poruszania się bez przewodnika... Ale Ian chce także obudzić wyobraźnię swych uczniów, by z otaczających dźwięków budowali świat i wyobrażali sobie jego piękno. Od początku budzi zainteresowanie dzieci, które podejrzewają, że w rzeczywistości wcale nie jest niewidomy. Jego metody wzbudzą też ciekawość Evy, dorosłej pacjentki izolującej się od reszty grupy. Wkrótce poprosi Iana, by zabrał ją poza mury ośrodka…
MICHAEL HANEKE: ZAWÓD REŻYSER Austria/Francja 2012 reż. Yves MONTMAYEUR
w: Michael Haneke, Juliette Binoche, Isabelle Huppert, Daniel Auteil
Film o reżyserze, który przełamał wiele tabu. W ciągu 25 lat twórczości Haneke osiągnął pozycję jednego z najważniejszych twórców w historii kina. Od wczesnych prac, po Miłość stworzył jedyny w swoim rodzaju wszechświat, pokazując w nim egzystencjalne lęki i emocjonalne wybuchy.
Krytycy piszą o Hanekem, że jest dzisiaj następcą takich wybitnych twórców jak Bergman czy Kieślowski.
Yves Montmayeur jest bliskim współpracownikiem Hanekego i jako jedyny mógł mieć dostęp do pracy reżysera i jego zgodę by o niej opowiedzieć. Reżyser pozostaje w cieniu.
O pracy z Haneke opowiadają m.in. Juliette Binoche, Isabelle Huppert (tę aktorkę uważa Haneke za najwybitniejszą) i Jean-Louis Trintignant.
Oglądamy reżysera na planie "Miłości”. Potem – zostaną przypomniane wcześniejsze filmy, aż do "Siódmego kontynentu”
Haneke umiejętnie dozuje informacje, jednocześnie podtrzymując mit najbardziej precyzyjnego, odważnego i perfekcyjnego współczesnego twórcy. Nie interpretuje swoich filmów, irytują go tego typu pytania, odmawia stawiania jakichkolwiek tez.
Na planie filmowym reżyser dba o każdy szczegół, nawet poprawia make-up aktorki. Podczas prób nie gra za aktora, ale przekazuje mu swoje emocje. Kiedy powie "nieźle”, to znaczy, że jest naprawdę dobrze.