A dokładnie to 550 milionów dolarów, bo taki był dochód ze sprzedaży gry Call of Duty: Black Ops III w czasie premierowego weekendu. Nic w branży rozrywkowej w tym roku nie zarabiało szybciej.
Wydawca gry Call of Duty: Black Ops III, czyli Activision Publishing, pochwalił się pierwszymi wynikami sprzedaży. A te - jak to zazwyczaj w przypadku serii Call of Duty bywa - są imponujące.
Gra swoją premierę miała tydzień temu, w piątek.
Według szacunków Activision w ciągu trzech pierwszych dni sprzedaży gra "zarobiła" ponad 550 milionów dolarów. To oznacza, że mieliśmy największą premierę w branży rozrywkowej w tym roku, a Black Ops III zepchnęło z pierwszego miejsca film Jurassic World.
Co prawda wydawca nie zdradził, ile egzemplarzy gry zapracowało na ten wynik. Ale wiadomo na przykład, sprzedaż wydań cyfrowych była prawie dwa razy wyższa niż w zeszłym roku (przy okazji premiery Call of Duty: Advanced Warfare).
A sprzedaż detaliczna "znacznie wyższa niż w ciągu ostatnich dwóch lat" - jak czytamy w informacji prasowej.
- Premiera Call of Duty: Black Ops III była większa niż premiera jakiejkolwiek innej gry, innego filmu czy przedsięwzięcia rozrywkowego w tym roku. Co ważniejsze, nasi fani angażują się w serię bardziej niż kiedykolwiek. Robią to do tego stopnia, że poświęcają Black Ops III więcej czasu niż jakiejkolwiek innej grze z serii Call of Duty - komentował Eric Hirshberg, prezes Activision Publishing.
Ile dokładnie?
W ciągu pierwszych trzech dni gracze spędzili w grze ponad 75 milionów godzin online.
Gra Call of Duty: Black Ops III ustanowiła też rekord w liczbie egzemplarzy sprzedanych w pierwszym dniu dostępności historii platformy PlayStation 4.