Cyberpunkowy Deus Ex dla wielu graczy do dziś jest jedną z najlepszych produkcji w historii elektronicznej rozgrywki. Twórcy części trzeciej chcą by i Deus Ex Human Revolution miał podobną opinię.
Pewnego dnia do laboratorium wpada oddział specjalny i wybija niemal wszystkich. Nasza postać ledwie uchodzi z życiem: ranna zapada w śpiączkę. A kiedy się budzimy, odkrywamy, że wszczepiono nam i poprawiono to i owo. Teraz musimy już tylko rozwikłać całą historię...
Od momentu w którym twórcy – Square Enix – ujawnili początek prac nad nową odsłoną Deus Ex, fani wciąż czekają na jak najwięcej szczegółów dotyczących gry.
Stąd twórcy odpowiadają, a ich odpowiedzi to prawdziwy miód na serca graczy: gra dorosła, niejednoznaczna i wielowarstwowa.
Czy wszystkie opcje (wybory, które musisz podjąć, aby przejść dalej) są oczywiste i jasno przedstawione graczowi?
- Nie, absolutnie nie. Niektóre opcje będą prezentowane w taki sposób, że wynik będzie bardziej oczywisty, ale wiele opcji będzie mniej lub bardziej ukrytych w napotkanych wyzwaniach i narracji. W zależności od sposobu reakcji, późniejsze wyniki będą się różnić. Nie chcieliśmy zrobić gry, w której wszystkie opcje są jawne, ponieważ to sprawia, że gracze bardziej koncentrują się na sposobach "dopakowania” swojej postaci, a nie próbach zanurzenia się w snutej przez grę opowieści. To zdecydowanie bardziej subtelny system niż w wielu innych grach.
- Gracz napotka wiele rzeczy do czytania, jak gazety, książki, itp. Niestety, musieliśmy wyciąć bankomaty, ponieważ czas nam się kończył.
- W zależności od wielkości twojego ekwipunku. Jeśli zainwestujesz w powiększanie siły bohatera, będziesz mógł nosić wiele rzeczy. A jeśli nie, to będziesz musiał dokonywać trudnych wyborów co ze sobą zabrać, a co wyrzucić.
- W zależności od wielkości twojego ekwipunku. Jeśli zainwestujesz w powiększanie siły bohatera, będziesz mógł nosić wiele rzeczy. A jeśli nie, to będziesz musiał dokonywać trudnych wyborów co ze sobą zabrać, a co wyrzucić.
Czy wszczepy zostaną na stale po umieszczeniu w organizmie postaci, czy gracze będą mogli bawić się w ich instalowanie i wyjmowanie?
- Wszczepy zostają na stale w organizmie pacjenta. Z jakimi wszczepami startuje Adam? Single Takedown: to wszczep umożliwiający natychmiastowe powalenie przeciwnika. Do tego IFF (proteza siatkówki), umiejętność włamywania się do sprzętu elektronicznego oraz Infolink.
Jak działa regeneracja życia? Co będzie ją aktywowało, jak szybko będzie działać, czy będzie wykorzystywać energię?
- Kiedy otrzymujesz obrażenia, ilość twojego życia spada. Jeśli dostajesz przez "X” sekund, wtedy regeneracja będzie działać nieco wolniej. Nie jest tak szybka jak w Halo czy Call of Duty. Naprawdę trzeba pozostać poza linią ognia, w innym przypadku nie przetrwasz długo. Kiedy jest naprawdę ciężko możesz użyć przedmiotów regenerujących życie (jeśli takie posiadasz), aby wzmocnić regenerację bądź zwiększyć ilość życia.
Czy gracz będzie w stanie zbierać śmieci i inne rzeczy i wykorzystywać je, aby zdekoncentrować wrogów?
- Tak, będzie mógł korzystać z różnych rodzajów pudeł, aby rozpraszać NPC-ów. Jeśli jednak masz na myśli takie rzeczy jak ołówek lub szkło, to odpowiedź brzmi: nie. Mamcie przed sobą bardzo szczegółowy i bogaty świat do odkrycia, więc tworząc go musieliśmy pójść na pewne kompromisy pod względem zakresu interaktywności obiektów, aby utrzymać stały framerate.
- Oczywiście, ze tak. Deus Ex nie jest typową strzelanką o zabijaniu wszystkiego, co się rusza. Twoja podróż przeniesie cię w miejsca, gdzie broń nie jest mile widziana. Także, schowanie broni spowoduje, że więcej ludzi będzie chciało z Tobą rozmawiać. Zresztą, kto chciałby gadać z przystawioną lufą do skroni?
Premiera gry Deus Ex Human Revolution: luty 2011