Kiedy kupujemy komputer, w sklepie zawsze dorzucają nam klawiaturę i mysz. W sumie słusznie, bo bez tego nie da się nic zrobić. I większości użytkowników taki "sklepowy” zestaw wystarczy. Ale dla gracza to, niestety, za mało
Gramy
Pięć ustawialnych profili działania i dwie wymienne obudowy (gładka i satynowa mocno dopasowana do dłoni i większa, chropowata, "antypoślizgowa”; obie bardzo wygodne). Do tego wyświetlacz LED, który informuje nas, z jakiej rozdzielczości pracuje sensor (a tę możemy zmienić jednym kliknięciem, co bardzo przydaje się w strzelaninach). I możliwość zmiany obciążenia myszy. W zestawie dostajemy odważniki o łącznej wadze 28 gramów. Możemy je dowolnie rozłożyć w specjalnej szufladce w środku gryzonia.
W praktyce sprawdza się to doskonale. Zwyczajnie możemy dopasować mysz do własnych potrzeb. Najważniejszy jest, oczywiście, sensor pracujący w niespotykanym zakresie od 200 do 5000 dpi. W grach działa doskonale i bardzo precyzyjnie (w czym spora zasługa dużych teflonowych ślizgaczy). I jak zwykle jedyna wada myszy logitecha to cena: ok. 350 zł.
Lecimy
Logitech Flight System G940 to już zupełnie inna bajka dla amatorów symulacji lotniczych. Zastosowana w urządzeniu technologia siłowego sprzężenia zwrotnego pozwala poczuć, jak na samolot oddziałują pęd powietrza, turbulencje czy siły grawitacyjne.
G940 składa się z trzech elementów: działającego w oparciu o mechanizm siłowego sprzężenia zwrotnego joysticka, podwójnej przepustnicy oraz pedałów steru. Całośc zaprojektowano zgodnie z systemem HOTAS (Hands On Throttle-and-Stick). Wszystkie przyciski, umożliwiające zaprogramowanie ponad 250 poleceń, zostały rozmieszczone w taki sposób, by można było sprawować kontrolę nad samolotem bez konieczności odrywania rąk od przepustnicy i drążka sterowego.
Sterujemy
Joystick, który znalazł się w zestawie Flight System G940, wyposażono w technologię siłowego sprzężenia zwrotnego. Dzięki niej podczas sterowania samolotem możemy poczuć każdy ruch maszyny, jak i reakcję na pęd powietrza, turbulencję oraz siłę grawitacji. Inaczej niż w przypadku wibracyjnego sprzężenia zwrotnego, siłowe sprzężenie zwrotne umożliwia bardziej precyzyjne i namacalne odwzorowanie wszystkich sił działających na samolot w czasie lotu.
Co ważne, w zestawie zdefiniowano 80 urządzeń, które można przypisać poszczególnym klawiszom. Dzięki temu możemy szybko uzyskać dostęp do GPS, autopilota czy nawigacji trybu lądowania.
Logitech Flight System G940 będzie dostępny w sklepach we wrześniu. Sugerowana cena: 1349 zł.