• Jakie są korzyści z istnienia lotniska?
- Można je podzielić na cztery grupy. Pierwszą z nich jest to, co zarabiamy bezpośrednio na obsłudze pasażerów. Ale to zaledwie ok. 10 proc. Kolejna grupa to korzyści pośrednie, czyli dochody wszystkich firm, które operują na lotnisku. Dwie najważniejsze grupy to jednak dodatkowe korzyści, fachowo określane jako korzyści indukowane i katalityczne, czyli wszystko, co powstaje dzięki funkcjonowaniu lotniska. Port Lotniczy pobudza bowiem liczne sektory gospodarki. Dotyczy to zarówno: turystyki, służby zdrowia, ale także np. usług outsourcingowych. Na coraz większym ruchu pasażerskim zyskują firmy, które mogą otwierać swoje siedziby w Lublinie, ale co ważne, także handel i usługi, hotelarze, sklepikarze oraz ośrodki akademickie. Ostatnie lata to szybki rozwój Lublina i województwa. Dzieje się tak również dzięki Portowi Lotniczemu. Szacujemy, że region lubelski dzięki lotnisku zaoszczędził ok. 75 mln zł rocznie przy ruchu 300 tys. pasażerów. Musimy tylko zdać sobie sprawę, że nie są to pieniądze, które możemy po prostu zaksięgować w rachunku księgowym jednej firmy, lotniska.