Na razie miasto czeka na oferty. Ich otwarcie jest planowane na październik. Wtedy okaże się, kto zrealizuje zadanie, które powinno być gotowe w ciągu roku. Chodzi o przedłużenie ulicy Węglarza i budowę ulic przyległych.
To ważna dla mieszkańców Lublina inwestycja, bo przedłużenie ul. Węglarza obsłuży ruch w północno-wschodnim rejonie miasta i zapewni dostęp do miejskiego transportu publicznego.
Nowa trasa wraz z istniejącym fragmentem ul. Węglarza połączy się z al. Spółdzielczości Pracy i dalej z obwodnicą Lublina oraz trasą S19 w kierunku Białegostoku.
Natomiast prowadząc na wschód w kierunku ul. Trześniowskiej, wpłynie na poprawę dostępności stacji kolejowej PKP Lublin – Ponikwoda. Poza tym rozbudowa układu drogowego zabezpieczy potrzeby rozbudowującej się dzielnicy Ponikwoda, zapewniając komunikację do szkół (LO nr XX, SP nr 4), przychodni (NZOZ Ośrodek Rehabilitacji, NZOZ Magnoliowa) oraz cmentarza miejskiego.
– Jesteśmy w pełni przygotowani do rozpoczęcia robót budowlanych, posiadamy dokumentację projektową i wszelkie niezbędne decyzje. Co ważne, pozyskaliśmy również na to zadanie finansowanie w postaci środków zewnętrznych (z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – red.) – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.
Plan jest taki, że powstanie układ drogowy o długości ok. 2,6 km. Przedłużona ul. Węglarza, od ul. Walecznych do ul. Trześniowskiej, obejmie dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i na części jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu o szerokości odpowiednio 3,5 i 3 m. Projekt zakłada też m.in. budowę chodników i ścieżek rowerowych.
Otwarcie ofert zaplanowano na 24 października. Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji inwestycji do końca października 2025 r.