Do maja przyszłego roku powinna być gotowa nowa trakcja trolejbusowa nad ul. Głęboką i Wileńską. W piątek otwarto oferty od firm zainteresowanych jej budową. Po niedzieli dowiemy się, kto chce budować trakcję nad ul. Zemborzycką i Diamentową. A to nie koniec.
Najtańszą ofertę złożyło MPK Lublin, które wyceniło swoje usługi na 2,4 mln zł. Do przetargu stanęła też firma Elektropaks z Łuszczowa z ceną 2,9 mln zł oraz Kromiss-Bis z Częstochowy, która to firma proponuje cenę 3,36 mln zł.
Teraz urzędnicy mają wybrać najtańszą ofertę spośród tych, które nie zawierają błędów i mieszczą się w kwocie, którą ZDiM jest gotów na ten remont wydać. Zwycięzca będzie musiał uporać się z zadaniem do maja przyszłego roku.
Druty mają zawisnąć nad odcinkiem Głębokiej między ulicami Sowińskiego i Pagi. Będzie to uzupełnienie wcześniejszej inwestycji, podczas której zbudowana została linia z Węglina przez Czuby i LSM do ul. Głębokiej. Na nową trakcję skierowana została linia 153 z Węglina na Majdanek. Tyle, że w jedną stroną trolejbusy tej linii kursują inną trasą, a wracają inną. W stronę Majdanka mogą jechać przez ul. Wileńską i Głęboką w kierunku miasteczka akademickiego. W powrotną drogę muszą kierować się przez ul. Filaretów i Zana.
Po dobudowaniu brakującej trakcji trolejbusy w obu kierunkach będą mogły jechać przez ul. Wileńską.
Magistrat zapewnia, że w przypadku tej inwestycji nie grozi nam oszpecenie ulic dublującymi się słupami trakcyjnymi i oświetleniowymi, jak to się stało przy ul. Orkana, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino oraz po jednej stronie Wileńskiej i Głębokiej. Tu obok latarni stanęły słupy trolejbusowe. Teraz ma być inaczej: na słupy trakcyjne przeniesione zostaną latarnie. Słupy, na których teraz są lampy zostaną zdemontowane.
Na tym nie kończą się miejskie plany budowy trakcji. Magistrat chce doprowadzić sieć na Kalinowszczyznę i Czechów, Wrotków oraz zbudować wiele odcinków trakcji nad ulicami dzielnicy Czuby. Już w przyszłym tygodniu dowiemy się, kto powalczy o zlecenie na zawieszenie trakcji nad ulicami Diamentową i Zemborzycką oraz przebudowę ich skrzyżowania. Przy okazji przebudowane zostanie też oświetlenie: latarnie trafią na czarne metalowe słupy, do których mocowana ma być trakcja. Zakończenie tych robót zaplanowano na połowę grudnia 2013 r.