To nie wyspecjalizowana agencja reklamowa zaprojektuje billboard, który ma zachęcać młodych ludzi do studiowania w Lublinie.
Na ten rok Ratusz zaplanował trzy kampanie billboardowe reklamujące Lublin. Pierwsze uderzenie nastąpi już wiosną. 150 tablic zachęcających młodych ludzi do podjęcia studiów w Lublinie pojawi się m.in. w Białymstoku, Radomiu, Rzeszowie, Kielcach, Suwałkach i Tarnowie. Mają wisieć przez cały kwiecień.
Jak będą wyglądać billboardy? Tzw. brief, czyli opis tego, co powinno się na nich znaleźć, miał być gotowy pod koniec zeszłego tygodnia. - Proszę dzwonić po niedzieli - mówił nam w piątek Michał Krawczyk, szef Biura Marketingu Miasta. We wtorek Krawczyk komórki nie odbierał. Wczoraj poszedł na urlop.
Jego podwładni rozwiali złudzenia. - Briefu nie ma, bo nie planujemy zlecania tej kampanii zewnętrznej agencji reklamowej - wyjaśnia Karolina Zuzaniuk z Biura Marketingu Miasta. - Billboard przygotujemy we własnym zakresie. Mamy na to czas do 7 marca, bo wtedy gotowy materiał powinniśmy przekazać firmie odpowiedzialnej za rozwieszanie reklam.
Teraz pracownicy Ratusza zastanawiają się nad tym, co ma przekazywać reklama, jakim językiem ma się posługiwać i co ma o niej pomyśleć odbiorca. Później będzie burza mózgów. - Będziemy na bieżąco tworzyć różne obrazy i jak wypracujemy ten, który będzie samym sednem, to przekażemy go do obróbki naszemu grafikowi. Mamy już grafika z doświadczeniem w reklamie.
• A jeśli okaże się, że będziecie potrzebować jakiejś modelki lub modela do zdjęcia?
- To zrobimy sesję zdjęciową. Możemy też kupić zdjęcie albo poszukać w naszych zasobach. Może znajdziemy jakieś gotowe zdjęcie z jakiejś imprezy - dodaje Zuzaniuk.
Nie wiadomo jeszcze, kto zajmie się projektowaniem kolejnych billboardów. Przez cały maj w Warszawie mają wisieć reklamy zachęcające mieszkańców stolicy do weekendowych, wakacyjnych, wypadów do Lublina. A we wrześniu w Warszawie eksponowane będą plakaty promujące nasze starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 r.
Wczoraj Ratusz rozstrzygnął przetarg na wywieszenie i utrzymanie billboardów w trakcie trzech kampanii. Zgłosiły się dwie lubelskie agencje: Maik i Vena Art. Zwyciężył Maik.