Zaletą szkoły jest to, że oferuje zajęcia dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim.
Ta szkoła ma mieć z ciepła rodziny. Takie właśnie motto przyświeca Szkole Podstawowej nr 53 w Lublinie. Teraz otworzyła drzwi dla nowych uczniów i przedstawiła im swoją ofertę edukacyjną.
Placówka oferuje zajęcia edukacyjno-terapeutyczne i rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim oraz z niepełnosprawnością sprzężoną w tym ruchową, słuchową, wzrokową i autyzmem.
- W naszej szkole pracujemy nad indywidualnym rozwojem dzieci, rozwijamy ich zainteresowania i pasje. Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji społecznych, ale również na komunikację, gdyż znaczna część naszych wychowanków jest niemówiąca. Dla uczniów z problemami w komunikacji stosujemy komunikację alternatywną i wspomagającą. Naszym priorytetem jest jak najlepiej przygotować nasze dzieci do samodzielnego życia w przyszłości – mówi Iwona Lal, dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Lublinie.
Oskar i Ala to uczniowie SP nr 53. Na dzień otwarty przygotowali, wspólnie z kolegami, przedstawienie. Ala wystąpiła w stroju myszki i jak przyznaje bardzo lubi ciasteczka i chce zostać aktorką.
Oskar grał rolę liska. Chłopcu bardzo podoba się szkoła, a udział w przedstawieniu był dla niego bardzo ważny. Dzieci częstowały gości ciasteczkami i zachęcały do zwiedzania szkoły.
- Posiadamy pracownie, które pomagają w rozwoju naszych uczniów. Jedną z nich jest pracownia gospodarstwa domowego, dzieci uczą się w niej przygotowywania posiłków, jak również czynności codziennych porządków czy prania. Uczniowie z chęcią korzystają z pracowni ceramicznej, w której mogą ulepić coś z gliny, np. przedmioty codziennego użytku: filiżanki, talerzyki, figurki. Ma ona za zadanie rozwijać zdolności manualne , ale również poczucie bycia potrzebnym - mówi Magdalena Lakowska, wicedyrektor SOS NR 2.
Szkoła posiada bogatą ofertę edukacyjną, nowoczesne metody pracy z uczniami a wśród nich: komunikację AAC, TUS, SI, terapię behawioralną , A.A. Tomatisa oraz muzykoterapię. Dzieci mogą korzystać z zajęć dodatkowych takich jak: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, muzyczno-ruchowe, gimnastyka korekcyjna, integracja sensoryczna czy zajęcia na basenie. Placówka posiada świetlicę, dowozi uczniów do i ze szkoły oraz posiada własne zaplecze gastronomiczne.