Nieco ponad 3,8 mln zł – taka jest najbardziej korzystna oferta na opracowanie koncepcji programowej dla 24-kilometrowego odcinka S19 od węzła Lubartów Północ do obwodnicy Lublina. Złożyła ją firma Mosty Katowice.
Opracowanie dokumentacji projektowej obejmuje różne warianty rozwiązań technicznych drogi ekspresowej – mostów, zjazdów, kształtu węzłów, dróg do obsługi ruchu lokalnego, chodników – oraz przeprowadzenie badań geologicznych w terenie.
– Jeśli nie wpłyną odwołania od wyboru, to jeszcze w styczniu podpisana zostanie umowa. Wykonawca będzie miał 23 miesiące na zrealizowanie koncepcji programowej, kolejne dwa na dokumentację przetargową i dziesięć miesięcy na realizację obowiązków w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych w trybie „projektuj i buduj” – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowę tego odcinka przewidziano na lata 2020–2024.
Dokumentacja dla 23,8 km drogi ekspresowej S19 łączącej Lubartów z obwodnicą Lublina będzie zakładała przebudowę istniejącego obejścia Lubartowa. Zaprojektowana zostanie druga jezdnia, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych.
W miejscu obecnego skrzyżowania drogi krajowej nr 19 z drogą wojewódzką 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki – węzeł Lubartów Zachód.
Dalej droga ekspresowa S19, zgodnie z zapisami w decyzji środowiskowej, pobiegnie nowym śladem, omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadząca do Leonowa – węzeł Niemce Południe.