Działaczom z Lubelskiego Stowarzyszenia "Homo Faber” nie przypadły do gustu billboardy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
Na plakacie są młode kobiety w strojach kąpielowych, a u góry hasło: "Pływaj z foczkami”.
- To skandal. Miejska instytucja nie powinna promować się w tak ordynarny, seksistowski, sposób - uważa Piotr Choroś, prezes stowarzyszenia. - To hasło w zestawieniu z wizerunkiem atrakcyjnych, skąpo ubranych kobiet nasuwa jednoznacznie seksualne skojarzenia - dodaje.
Członkowie "Homo Faber” wysłali pismo krytykujące, ich zdaniem, nieodpowiednie plakaty, m.in. do prezydenta Lublina Adama Wasilewskiego oraz Rady Etyki Mediów. - Mamy nadzieję, że te reklamy znikną z ulic miasta - mówi Choroś. - Przecież Lublin aspiruje do miana Europejskiej Stolicy Kultury. Wypadałoby większą wagę przywiązywać do używanych w reklamach obraźliwych skojarzeń - argumentuje.
(mfs)